fallback

За какво служат „козирките“ на предното и задното стъкло на автомобила

Едната може да бъде определена като „ненужна“, но с другата положението е различно

Шофьорите винаги са били склонни да украсяват колите си. В действителност обаче това, което всички наоколо смятат за глезотии и излишества, за собственика на превозно средство, получило странен за другите тунинг, се оказва изключително важен вариант. Говорим за козирките, които някои автомобилисти монтират отвън на предното стъкло и задните прозорци.

Нека разгледаме по-отблизо този аксесоар. Външната козирка пред предното стъкло по същество не се различава от тонираната лента в горната част на стъклото. Неговата мисия е да предпазва очите на шофьора от ослепителните лъчи на слънцето. Тя обаче е абсолютно ненужна. Такава козирка не работи сутрин и вечер, когато слънцето е близо до хоризонта. И тук не можете без слънчеви очила. От фаровете на насрещното движение външната козирка също не предпазва.

Друга функция на този дефлектор е красотата. Някои шофьори смятат, че колата им изглежда по-привлекателна с него. И те не се интересуват от възможния аеродинамичен шум, който може да се появи. Защото външната красота на автомобила е начело в техния списък със задължителни неща. Но ако предната козирка може да бъде определена, като ненужна, положението със задната такава е различно.

Така например някои задни козирки прилягат плътно към стъклото. Те са поставени единствено за красота. Обикновено те са боядисани в цвят на каросерията, за да не изпъкват, а да допълват външния вид на автомобила.

Но има дефлектори, формата на които е по-изразена, смислена, загатваща за някаква полза и функционалност. Като правило, това пренасочва потока на входящия въздух малко по-далеч - зад задното стъкло, като по този начин го предпазва от натрупване на прах, мръсотия и излишна влага. Освен това, изработен по специална технология и с определена ергономичност, наистина работещата козирка отклонява изтласкваната от въздушната струя вода от покрива към стъклото и тя отива директно в дренажните канали.

Дефлекторът, ако е скъп и по неговото изобретение са работили истински инженери, а не само художници или китайски дизайнери, изпълнява, наред с други неща, функцията за подобряване на аеродинамичните характеристики - по-специално увеличава притискащата сила, което от своя страна се отразява на по-добро управление и други шофьорски характеристики на автомобила. И, разбира се, този спойлер определено подобрява външния вид на автомобила, правейки го по-агресивен и спортен.

fallback
  • #6
    Ники ( преди 2 години )
    Добре че не хабите мастило и хартия докато пишете глупости!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Колега, много от камионите имат козирка на предното стъкло
  • #4
    Р ( преди 2 години )
    До 3Важното е, че пази от влага!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    За предната козирка няма да коментирам, но кажете как дефлекторът увеличава притискащата сила? Увеличаване на притискащата сила се постига с анти-крило!
  • #2
    Р ( преди 2 години )
    Бла бла бланякой е имал квота за запълване
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Дайте една снимка на "козирка" напред! Никога не съм виждал, авторът щом го описва да качи една снимка!
fallback
Последни