През 2016 г. Hyundai представи семейството на електрифицирани лифтбекове Ioniq, което включва конвенционален хибрид, plug-in хибрид и електрическо превозно средство. През 2019 г. цялото семейство беше актуализирано, а година по-късно Hyundai отдели Ioniq в отделна марка, под която ще се произвеждат само електрически автомобили. Сега компанията обяви, че се отказва от оригиналния модел.
Оригиналният хибрид Ioniq беше създаден като конкурент на Toyota Prius и в Европа той се справи отлично с тази си задача. През последните 5 години от модела на Стария континент бяха продадени 135 000 бройки, докато резултатът на Prius беше 41 000. В САЩ, разбира се, резултатът беше обратен.
Хибридният Ioniq беше оборудван с 1,6-литров бензинов двигател ICE, който работи по цикъла на Аткинсън, и електрически мотор с мощност 44 к.с.. Последният се захранваше от батерия с капацитет 1,56 кВт/ч. Plug-in хибридът получи електромотор с 61 к.с. и батерия с капацитет 8,9 кВт/ч, докато изцяло електрическият вариант получи електрически двигател със 136 к.с. и батерия с капацитет 38,3 кВт/ч, достатъчни за пробег от 294 км.
От Hyundai обявиха, че вече не приемат поръчки за лифтбека, като последната бройка от него ще слезе от конвейера на завода в Улсан (Южна Корея) през юли. Моделът няма да получи директен наследник, но името Ioniq ще бъде дадено на подмарка електрически превозни средства.
Снимка: Hyundai