fallback

Край на една епоха – Dodge приключва с muscle-cars

През 2025 г. марката ще произвежда само електрифицирани автомобили

Марката Dodge играе важна роля в историята на американските muscle-cars, като през тя се изпълнява основно от моделите Challenger и Charger. Тяхното бъдеще обаче изглежда решено и те ще бъда напълно променени, съобщава The Drive.

През 2005 г. компанията преработи Charger с помощта на Mercedes-Benz, като моделът беше качен на платформата LX. Тя беше пусната в съкратена версия – LS за Challenger през 2008 г., а след това беше подобрена, за да побере 8-степенната автоматична трансмисия ZF 8HP и 6,2-литров двигател Hellcat.

Благодарение на това двата модела се радваха на сериозно търсене, като останаха едни от последните muscle-cars на планетата. Всичко хубаво обаче си има край и през 2024 г. Challenger и Charger ще поемат в различна посока. Тогава заводът „Уиндзор“ в Брамптън ще започне спре да произвежда V8 двигателя Hellcat и той ще отиде в историята.

Модернизирането на предприятието ще отнеме около година, след което той ще възобнови дейността си. Единственото, което съобщават от концерна Stellantis, образуван от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и френския автомобилен производител Groupe PSA, е, че електрификацията на Dodge ще бъде осъществена с „изцяло нова, гъвкава архитектура“.

Става въпрос за платформа STLA Large, която ще се произвежда в завода в Уиндзор като част от стратегията DARE Forward 2030, предвиждаща инвестиции на стойност 2,8 млрд долара в предприятието. Като цяло, в Stellantis предвиждат да вложат млрд долара в електрификация и софтуер в цял свят.

fallback
  • #8
    аре чао ( преди 1 година )
    буквално краят - додж приключи тук !
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    За мен тези електрически коли са едни префърцунки. Аз винаги съм харесвал американските мускули и джипове и няма да си променя мнението. Ако трябва пеша ще ходя 500км до плажа но не и с електричка
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Колега, проблем е че в Испания плащаш такса договорена мощност. И колкото по-висока толкова по-скъпа, имахме един склад под наем и месечно без да сме ползвали повече от 10квч сметката ни беше около 50-60евро.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблемите за мен при електромобилите са, че: А) бавно се зареждат, Б) постоянно трябва да планувам маршрута, за да мога да ги зареждам (поне засега), В) много са скъпи, Д) нямат характер. Било то Дачия с 44 коня или Тесла с 1000+.Сори, ама няма електричка, която да ми направи кефа като някой голям Додж, Шевролей или Бенц с голям осмак. Отделно са Поршетата, БМВ-тата или Нисаните.
  • #4
    Продължение ( преди 2 години )
    Въпреки всичко това, пак няма никакви проблеми, защото дори тези мощности са напълно достатъчни, понеже никой не бърза да зарежда в къщи, защото има на разположение цяла нощ. Дори при монофазно 7,4 киловата, само на нощна тарифа за 8ч се зареждат около 60 киловатчаса, които са абсолютно достатъчни за над 300 километра при всякакви условия и над 400 км градско. При 365 нощи в годината това са над 100 хиляди километра заредени от монофазен контакт. Ако не ти стигат - прекарваш трифазен ток.
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    Проблемът е само в главата ти! На практика в Европа такъв проблем не съществува и точно в Щатите е малко по-проблемно, но въпреки това не е голям проблем. Ако вземем предвид Тесла, най-бързото домашно зареждане е 11 киловата трифазно или 7,4 киловата монофазно. И двете не са проблем за която и да е домашна електроинсталация в Европа. В Щатите проблемът е по-голям защото нямат трифазен ток на 400 волта, а само двуфазен на 240, а монофазният им е 120 волта и тока на зареждане става висок.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Овтава проблема със зареждането и бързото такова нерешим проблем ако си в къща тоест за Сащ става иначе не.
  • #1
    Нормално ( преди 2 години )
    Идва краят на всички мощни и бързи бензинови автомобили. И не защото хората вече не търсят бързи автомобили, а защото повечето електромобили ги правят за смях.Много по-лесно е да се произведе електромобил с много повече коне за по-ниска цена. Засега основен недостатък на електромобилите остава теглото, но при muscle car то така или иначе и досега е било високо. По-нататък наред ще са спортните автомобили, като олекнат електромобилите.
fallback
Последни