fallback

6 правила за пътуване по планински пътища

Спиране с двигателя и още няколко действия, които ще улеснят човека зад волана

Лятото настъпва и идва сезонът на отпуските, което означава, че много хора ще тръгнат на път. Част от тях ще предпочетат планински курорти, до които се стига с автомобил. Пътуването на пътища с много завои и на висока надморска височина обаче крие рискове както за човека зад волана, така и за превозното средство, което управлява. Затова трябва да се спазват някои правила. Те не само ще направят пътуването по-приятно и по-безопасно, но и ще съхранят в добро състояние основни задвижващи системи и агрегати на автомобила.

6 правила за пътуване по планински пътища (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Правило 1: ако не можеш да караш (по завои) не караш. Това е валидно за всички с купени книжки след 1990, а след 2000г изобщо не искам да отварям дума. Правило 2: Глеаш си огледалата и пропускаш трафика винаги когато можеш. Правило 3.. прочети правило 1.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Браво, добра статия
  • #8
    От село ( преди 2 години )
    Статията е добра. Незнам откъде е преписана, но информацията е точна, също и колегата е прав за топлите дрехи!А съм виждал и такива наперени софиянци с модерни коли, как изтърват завоите ...
  • #7
    Планинец ( преди 2 години )
    Основното правило , когато се движиш /креташ/ на път непоносимо много за теб странни завои , на които си виждаш задния номер, спри на първата отбивка намираща се обикновено на права с добра видимост и пропусни местния с да речем с голф 2 , пежо 206 или нещо подобно. Ползите са: ще си починеш и няма да те сърби южно от кръста когато пак те настигне на следващия завой.
  • #6
    Боко ( преди 2 години )
    Аз, след като прочетох написаното се отказах, и реших да не карам по планински пътища.Браво на авторчето, Бравооо, иначе кой ще ни отвори очите от тези дебнещи опасности.
  • #5
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Ами, за мен, единственото, което млад шофьор може да направи като нещо повече е да си вземе топли дрехи, когато му предстои планинско шофиране. Всичко останало е както в равнината. Иначе, шизофренията на авторчето е пословична! Преди месец ме учи как с ъглошлайф да си оправя дисковете, днес ме съветва да ида в сервиз, за да ми проверят течностите.....
  • #4
    //// ( преди 2 години )
    Извинявам се за въпросът, но не съм много технически грамотен. Та ако може някой да ми обясни, какво е "регулирането на подравняването на колелата".
  • #3
    До първия ( преди 2 години )
    Колко противоречиво да звучи, сравнително по-безопасно е да се движиш в планински път с много завои точно през нощта, защото разбираш за приближаващия към завоя автомобил още преди да си го видял, защото много преди това виждаш светлините му които осветяват пътя пред него. Друго нещо което винаги правя, когато се движа по такъв път когато не е много натоварено, отварям леко прозореца и дори през деня чувам в повечето случаи когато се приближава автомобил към завоя.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Като ти не си подготвен шофьор, или колата, не минаваш през планинския път, а търсиш заобиколен. От такива шофьори, които карат с 10, стават и проблемите, защото зад тях събират колони от по километър и изнервените водачи започват да изпреварват неразумно и така стават бели. Който не може да кара, да си стои вкъщи или да ползва автобуса. Точно на Петрохан съм виждал много некадърни водачи, които събират и камионите зад тях, а са и толкова неграмотни, че не се сещат поне да отбият малко.
  • #1
    Кадет 1.3 ( преди 2 години )
    След Петрохан един с Мерцедес ме изпревари и по-надолу се беше завъртял напреко на пътя и как излизам от завоя аха-аха да го натреса във вратата... Как спрях не знам. По тъмно или в лошо време или със стара кола - по завоите бавно. Не че е възможно :D винаги някой ти стои залепен на задна броня...
fallback
Последни