fallback

След 5 години чакане Mercedes-AMG One най-после е готов

Хиперколата с технологии от Формула 1 ще вдига 200 км/ч за 7 секунди

Пет години и половина след като Mercedes-Benz за първи път обяви, че ще вкара двигател от Формула 1 в легален автомобил, най-накрая имаме готовия продукт. Хиперколата AMG One изпълнява всички обещания, дадени от компанията, като получава хибридна задвижваща система с мощност 1049 к.с., благодарение на която може да се развие максимална скорост от 352 км/ч.

В основата на хибридния агрегат е 1,6-литров V6 двигател с вътрешно горене, който се развърта до 11 000 об/мин, използвайки един турбокомпресор с електрически асистент. Двигателят използва двойни горни разпределителни валове, клапани с въздушна пружина, насочено впръскване и сложна система за почистване на отработените газове, за да развие 566 к.с. и да отговаря на стандартите за емисии Евро 6.

За достигането на 1049 к.с. помагат и 4 електротомора, които осигуряват и задвижване всички колела. Два от тях са поставени отпред – по един на всяко колело, като генерират общо 322 к.с. Третият двигател е монтиран до бензинови V6, като изпраща 161 к.с към коляновия вал, а четвъртият е свързан с високотехнологичния турбокомпресор, който добавя още 121 к.с. Този мотор може също да възстановява енергията от турбото, докато изгорелите газове го завъртат.

Инженерите на Mercedes са отделили и значително внимание на литиево-йонните батерии на One. Тъй като това е plug-in хибрид, той не носи огромна батерия като чист електромобили – капацитетът е само 8,4 кВт/ч. Тя обаче използва много сложна система за охлаждане, която позволява намаляване на теглото.

Резултатът е автомобил с над 1000 к.с., който поддържа температура на батерията от около 45 градуса по Целзий. Той тежи 1695 кг, като изминава до 20 Ком само на електричество. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,9 секунди, като за това спомагат сисетмата за задвижване на четирите колела AMG 4Matic + и новата 7-степенна автоматизирана ръчна трансмисия, разработена специално за хиперколата. По-впечатляващо обаче е времето за ускорение от 0 до 200 Ком/ч, което е само 7 секунди.

Монококовото шаси на One също е проектирано за максимална производителност, като в него се залага предимно на алуминий. То има пет рамена и две регулируеми подпори отпред и отзад. Подпорите са монтирани напречно на посоката на движение, като ефективно заместват традиционния стабилизатор за намаляване на каросерията. Подрежимите за шофиране могат да регулират окачването за Comfort, Sport или Sport +, в зависимост от избора на основен режим.

Системата за векторизиране на въртящия момент с помощта на AWD също се предлага в различни вкусове в зависимост от избрания режим на шофиране. Залага се и на активна аеродинамика, като хиперколата има активни спойлери на предния дифузьор, вентилационни отвори в арките на предните колела и на задното крило. В програмите Race Plus и Strat2 в режим Track притискащата сила е пет пъти по-висока, отколкото в нормален режим на магистрала. Трети режим, наречен Race DRS, е режим с ниско съпротивление за достигане на максимална скорост.

В интериора на MAG One са поставени специални седалки, които осигуряват изправено положение краката. Водачът разполага с правоъгълен волан в стил Формула 1, с два 10-инчови цифрови екрана, които се открояват от таблото. Връзката с моторните спортове се вижда в елегантни вентилационни отвори и решетки на високоговорителите. Вратите тип „крила на пеперуда“ имат електрически прозорци, а видеокамера замества традиционното огледало за обратно виждане.

Хиперколата е получила и специални джанти с десет спици и лети магнезиеви джанти с девет спици като опция, обути с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 M01. Те са разработени специално за този автомоби и имат 6-бутални апарати, като целта е One да спира също толкова добре, колкото ускорява.

Още снимки на Mercedes-AMG One - вижте в галерията:

Вече е известно, че от хиперколата ще бъдат произведени 275 бройки, като всяка от тях струва 2 млн евро. Дебютът на автомобила пред публика ще се състои на „Фестивала на скоростта“ в Гудууд през лятото.

Снимки: Mercedes-MAG

fallback
  • #6
    до 3 ( преди 2 години )
    Да по-бавна е от плейд-а като времена, но за разлика от него ще може да завива с лекота.
  • #5
    Eire ( преди 2 години )
    Наистина се очертава да е чудесна инвестиция. Теглото обаче е разочароващо. Явно няма как да се хомологира с всички тези технологии и същевременно да остане лека. Поне 1200-1300 кг да беше...
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Мда да си купиш кола за музеен експонат е голема глупост.В тоя ред на мисли ако ти е за няколкото обиколки си взимам Ф1 болид от 90-те или 2000+ с в10 двигател истински звук и кола а не тия изпръдели хибриди от последните 10-12 години.
  • #3
    Това било 1050 к.с. ( преди 2 години )
    Браво до 200км/ч е само към секунда по-бавен от Тесла S Плайд
  • #2
    Докторс ( преди 2 години )
    Това да не ти е някоя служебна баничарка, която трябва да изкарва пари. Тази кола 99,9% от времето ще краси някоя колекция и веднъж в годината ще се изкарва за две три обиколки на някоя писта. А човека дал 2мил. евро за нея едва ли го вълнува ресурса от 50 000км дето и го дават.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    11к оборота 1.6 двг честито трошене
fallback
Последни