С настъпването на топлото време шофьорите започват да подготвят автомобилите си за лятото. В допълнение към планираната смяна на масло и филтри, колите се мият и полират. Автомобилът обаче трябва да бъде подготвен за „водните процедури“, в противен случай могат да възникнат проблеми. Защо трябва да се направи това и на какво да се обърне внимание, ви разказваме сега.
Първо трябва да прегледате дренажните отвори на каросерията, тъй като през есента и зимата там се натрупва мръсотия. Случва се листата да запушват дренажните канали толкова много, че водата да преминава през тях трудно, а понякога дори да застоява, в тях.
А в най-лошия случай водата може да попадне и в салона. Тоест, след измиване можете да установите, че настилката на пода е изцяло мокра. И тогава ще трябва да премахнете тапицерията и да изсушите пода, в противен случай съществува риск от корозия или дори късо съединение в окабеляването. Между другото, шибедахът на колата също е оборудван с дренаж. Ако тази дупка се запуши с мръсотия, водата ще потече върху главата на водача. Така че внимавайте и с нея.
Проверете и дренажите в двигателното отделение . Разположени са в задната му част, под долния ръб на предното стъкло или под вентилационната решетка. В последния случай ще трябва да премахнете пластмасовия корпус. Работата не е лесна, но трябва да се свърши, в противен случай може да има проблеми. Запушените канали ще доведат до навлизане на вода в климатичната система през въздушния филтър. Това може да доведе до повреда на скъпия изпарител. И бактериите ще започнат да се размножават в системата, като ще проникнат в салона. Това може да се разбере от миризмата на плесен, когато е включен "климатикът".
Обърнете внимание какво се случва под дръжките на вратите . Тези места са силно замърсени, а шофьорите дори не се замислят да ги почистват. След измиване мръсотията там не се отстранява напълно. В резултат на това на мястото между вратата и пластмасовата дръжка постепенно се появяват дълбоки драскотини, в които се образуват малки "корозионни джобове". Ако не бъдат забелязани навреме, ръждата ще започне да се разпространява.
Друго място, което дори опитните водачи пренебрегват, е малката дупка под капачката на резервоара за гориво. Тя служи както за източване на водата, попаднала под капака, така и за отстраняване на остатъците от гориво след отстраняване на "пистолета". Ако този отвор е запушен, съществува риск от навлизане на вода в резервоара. През лятото този проблем се разбира трудно, но през есента, когато падне първата слана, може да има проблеми. Течността ще влезе в горивната тръба и ще замръзне. В резултат на това ще започнат проблеми със стартирането на двигателя. Така че е по-добре да не "пускате" вода в резервоара.