Като част от понаселения сегмент на субкомпактните кросоувъри, Skoda Kamiq е приятна, но в никакъв случай възхитителна машина. Е, ученици от професионалната гимназия на чешкия автомобилен производител обърнаха представите ни за това, като превърнаха модела в уникална рали-концепция, наречена Afriq.
Докато серийната версия се продава изключително с предно задвижване, както всички базирани на MQB A0 модели от VW Group, Skoda Afriq разполага със задвижване на четирите колела, заимствано от Octavia. В добавка спортният модел е получил и двулитров бензинов двигател със 190 к.с. и 320 Нм отново от най-популярната машина на чешкия концерн, който предава тягата си чрез 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.
Учениците трябвало да модифицират изпускателната система, след добавянето на по-големия двигател, както и да направят промени по носещата конструкция на машината. В допълнение, спортният кросоувър Afriq е получил и изцяло независимо многозвенно задно окачване.
Една от най-набиващите се на очи промени, в сравнение с конвенционалния Kamiq, е тази, че концептуалният Afriq е с две врати. Задните врати са заварени и са свързани директно с предпазната клетка, за да се усили каросерията. Окраската на автомобила е заимствана от състезателната Fabia Rally2 evo, която също служи като вдъхновение за монтираната на покрива вентилационна клапа, задния спойлер и допълнителните светлини отпред.
Оголеният интериор с противопожарна система и две състезателни седалки също е заимстван от ралиджийската Fabia, като изпозлва и същите камера и микрофон. От спортния модел са също волана, 6-точковите предпазни колани, както и арматурното табло, но в Skoda Afriq успешно е внедрена мултимедийна система с навигация.
Едно необичайно решение е разполагането на генератор за питейна вода на израелската компания Watergen в задната част на автомобила. Устройството извлича питейна вода от влажността на околния въздух в четиристепенен процес. Първоначално вентилатор засмуква въздуха и след това вграден филтър премахва мръсотията и праха, преди пречистеният въздух да бъде изпратен през топлообменник, където кондензира водата. След това водата минава през каскаден филтър за допълнително пречистване, а накрая UV светлина унищожава микроорганизми.
Въпреки всички интервенции и добавянето на водния генератор, обутата със спортни 15-инчови колела OZ Racing с гуми за всякакви терени Skoda Afriq тежи само 1350 килограма. Това е и осмият пореден прототип, създаден от учениците в програмата Skoda Student Concept Car. Повече снимки на Skoda Afriq вижте в галерията: