fallback

Тази Skoda има 4х4, 190 коня и произвежда вода на борда

Концепцията Afriq е превърнала обикновения "паркетен" Kamiq в уникална рали машина

Като част от понаселения сегмент на субкомпактните кросоувъри, Skoda Kamiq е приятна, но в никакъв случай възхитителна машина. Е, ученици от професионалната гимназия на чешкия автомобилен производител обърнаха представите ни за това, като превърнаха модела в уникална рали-концепция, наречена Afriq.

Докато серийната версия се продава изключително с предно задвижване, както всички базирани на MQB A0 модели от VW Group, Skoda Afriq разполага със задвижване на четирите колела, заимствано от Octavia. В добавка спортният модел е получил и двулитров бензинов двигател със 190 к.с. и 320 Нм отново от най-популярната машина на чешкия концерн, който предава тягата си чрез 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.

Учениците трябвало да модифицират изпускателната система, след добавянето на по-големия двигател, както и да направят промени по носещата конструкция на машината. В допълнение, спортният кросоувър Afriq е получил и изцяло независимо многозвенно задно окачване.

Една от най-набиващите се на очи промени, в сравнение с конвенционалния Kamiq, е тази, че концептуалният Afriq е с две врати. Задните врати са заварени и са свързани директно с предпазната клетка, за да се усили каросерията. Окраската на автомобила е заимствана от състезателната Fabia Rally2 evo, която също служи като вдъхновение за монтираната на покрива вентилационна клапа, задния спойлер и допълнителните светлини отпред.

Оголеният интериор с противопожарна система и две състезателни седалки също е заимстван от ралиджийската Fabia, като изпозлва и същите камера и микрофон. От спортния модел са също волана, 6-точковите предпазни колани, както и арматурното табло, но в Skoda Afriq успешно е внедрена мултимедийна система с навигация.

Едно необичайно решение е разполагането на генератор за питейна вода на израелската компания Watergen в задната част на автомобила. Устройството извлича питейна вода от влажността на околния въздух в четиристепенен процес. Първоначално вентилатор засмуква въздуха и след това вграден филтър премахва мръсотията и праха, преди пречистеният въздух да бъде изпратен през топлообменник, където кондензира водата. След това водата минава през каскаден филтър за допълнително пречистване, а накрая UV светлина унищожава микроорганизми.

Въпреки всички интервенции и добавянето на водния генератор, обутата със спортни 15-инчови колела OZ Racing с гуми за всякакви терени Skoda Afriq тежи само 1350 килограма. Това е и осмият пореден прототип, създаден от учениците в програмата Skoda Student Concept Car.        Повече снимки на Skoda Afriq вижте в галерията:

   

fallback
  • #3
    What? ( преди 2 години )
    Камик ли е камък ли е, не знам ама погледнато отзад това коле си е същински Сеат. По-точно Ибиза
  • #2
    Иво ( преди 2 години )
    Няма спасение от чичаците пред блока - всичко знаят, нищо не им 'аресва, освен тяхната си рикийчица...Ученици от някой си техникум са го проектирал туй чудо бе хора - 20-30 деца са се занимавали, не че са измислили нещо ново, ама са събрали вече измислени неща в тая колица и си мисля, че едно 70-80%от тия деца ще продължат и ще им стане професия.Респект!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Шкода е евтин биклюк ширпотреба с най лошото възможно качество и допотопни техналогии какъв спортен автомобил
fallback
Последни