fallback

Eто как електрическата G-класа обръща на място

Mercedes EQG ще е с 4 електромотора и независимо предно окачване

Миналата седмица от Mercedes проведоха конференция, на която очертаха плановете си да "натиснат" повече към луксозните модели, целейки по-високи маржове на печалба, отколкото обем на производство. Компанията заяви, че над 75% от инвестициите й ще отидат за модели от сегментите на C-Class и нагоре, докато броят на компактните автомобили ще бъде намален от 7 на 4 вида купета.

За германския производител, основните 5 стълба за развитие ще са традиционните модели, G-Class, EQ, Maybach и AMG. Вече ви представихме някои от новостите в различните сегменти при компактните модели, EQ, Maybach и AMG, но какво се случва с G-Class и по-точно с бъдещето на модела, при който се очаква изцяло електрическа версия?

По време на презентацията, от Mercedes представиха кратък клип, в който електрическия  EQG показва своя коронен номер - така наречения "G" turn. Така от компанията наричат всъщност познатото ни танково завъртане, при което автомобилът се завърта на 360 градуса около оста си. И на видеото бе показан прототип на електрическия модел с купе от настоящия конвенционален модел, който се върти на място.

Така нареченото танково завъртане, при което едните колела завиват в една посока, а другите в срещуположната, при EQG ще е възможно заради задвижващата система, която ще включва 4 електромотора - по един за всяко колело. От Mercedes потвърдиха също, че електрическият G-Class ще разполага с независимо предно окачване и цял мост отзад, разработен специално за електромобили.

Вижте EQG и неговия "G" turn:

Възможността за танково въртене не е нова в автомобилната индустрия, като от Rivian демонстрираха такaва функция още през 2019 година. Тя, обаче, все още не се предлага при серийния  R1T, тъй като се оказа, че внедряването й е доста по-трудно от очакваното. Не е ясно дали електрическият пикап на американската фирма ще се сдобие с тази функция скоро, но от Mercedes явно ще се справят с предизвикателството.

Серийният Mercedes EQG би трябвало да се появи през 2024 година. Очаква се всъдеходът да се сдобие с още една важна функция - опционален пакет литиево-йонни батерии с нова силициева технология за анодите, която ще позволи по-голяма енергийна плътност на клетките (между 20 и 40% спрямо настоящите) и съответно по-голям пробег с едно зареждане.  

fallback
fallback
Последни