fallback

Toyota вече трайно е номер 2 в Европа

Dacia е пред Opel и Fiat при най-продаваните автомобили на Стария континент

Продължаващата с пълна сила криза за микрочипове и вихрещата се инфлация разместват сериозно позициите на европейския автомобилен пазар. Toyota, която допреди Covid-кризата бе второстепенен играч в ЕС, сега убедително излиза на второ място по данни на браншовата организация АСЕА. За сметка на това Renault, която дълги години държеше втората позиция, сега се смъква извън Топ 5, изпреварена не само от японците и Peugeot, но и от Mercedes и BMW.         Toyota, която бе едва десета по пазарен дял в ЕС през 2018, сега е убедително на второ място                   И трите германски премиум марки вече са в челната десетка - ясен знак, че при кризата за компоненти предимство се отдава на по-скъпите модели. За сметка на това традиционно силни на европейския пазар марки, като Ford и Opel, сериозно губят позиции. Ford, която през 2018 все още беше на трето място в ЕС и поглеждаше към второто, сега дори не намира място в десетката. Оpel за пет години се е смъкнал от петото до 15-ото място на Стария континент.        

КАК БЕШЕ ПРЕДИ КРИЗАТА
Топ 10 в ЕС през 2018 година 1. Volkswagen - 11.2 2. Renault - 6.9 3. Ford - 6.9 4. Peugeot - 5.9 5. Opel - 5.8 6. Mercedes - 5.3 7. Audi 5.0 8. Fiat - 4.9 9. BMW - 4.8 10. Toyota - 4.6

Почти всички основни производители отчитат спадове през първите четири месеца на годината. Големите изключения са корейските Kia и Hyundai, както и Dacia. И трите марки понастоящем се радват на най-големите си пазарни дялове в ЕС в историята. От по-малките компании с добър ръст могат да се похвалят Porshe (10%) и Honda (27%), а също и DS (16%). Премиум марката на Stellantis вече изпреварва по продажби не само Alfa Romeo и Lexus, но и Land Rover. Важно е обаче да се отбележи, че отчетите на АСЕА не включват марки като Suzuki и Tesla.

Статистиката на АСЕА показва още нещо любопитно: България е един от трите най-бързо растящи пазари в Европейския съюз. Регистрациите у нас за четирите месеца са 9031, с 13.1% повече от същия период на миналата година. В ЕС по-високи ръстове отчитат единствено Румъния (35.6%) и Словакия (13.9%). Иначе средно за общността пазарът е е свил с 14.4% на годишна база.             Най-продаваните марки в Европа през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #11
    Krasimir ( преди 2 години )
    Излизат отвратителни реклами върху текста! Кофти работа
  • #10
    notangel ( преди 2 години )
    До 7Какво точно им е зле и какъв балон точно...?
  • #9
    vpenev ( преди 2 години )
    Набблюдавам че по-новите коли в София преобладаващо са японски и корейски, коментарите оставам за ВАГ,БМВ и Мерцедес фенове ;)
  • #8
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Правилно не включват Тесла, че картинката ще стане страшна. За сметка на това пък Джато Дайнамикс я включва. Там може да научите кой колко продава и кои са най- продаваните модели в Европа.
  • #7
    expert ( преди 2 години )
    Шкодичките, зле. Нормално, балонът се спука.
  • #6
    Vayk ( преди 2 години )
    Еми с тия пълни хибриди на цената на обикновен ДВГ от фв, на кое място да са ако не челно! А и 10г. Гаранция, като знаем надеждността на новите коли, мисля не е без значение!
  • #5
    до#3 ( преди 2 години )
    Тойота така или иначе е номер 1 в света. Европа никога не им е била приоритет, защото не е толкова голям пазар и продължава да се свива. А това, че Тойота не ползвала много чипове, може да го каже само някой, който нищо не разбира от автомобили. Ама абсолютно нищо.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Научете го тази български език! Частицата НЕ се пише отделно от глагола (какво е това недостигат), автомобилите не са доходни (както е написано за Ауди), защото не изкарват пари, а са скъпи, луксозни Напълно неграмотен сайт, списван от некадърници.
  • #3
    До 2 ( преди 2 години )
    "Европееца" избира това, което има на склад. А има на склад, защото тойота, бидейки особено напредничава, не ползва много-много чипове :D при другите компании списъкът с поръчки е дори по-дълъг от обикновено, така че тойота ще стане номер 1, ама някой друг път
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    До края на годината или най-късно другата Тойота ще са първи в Европа. Не, че е толкова важно за мен, но това показва, че кризата кара европееца да мисли по-рационално и да избира практични, удобни, с много базови екстри, здрави и икономични автомобили на отговаряща на предложеното цена.
fallback
Последни