fallback

Opel Insignia става електрически кросоувър

Седанът напусна един от основните си пазари в Европа

Британското подразделение на Opel – Vauxhall, спира производството на седана Insignia, като той няма да получи директен наследник. От компанията все пак уточниха, че засега подобно мярка за модела, предлаган под бранда Opel, не се предвижда и неговото производство и предлагане в Европа ще продължи „още известно време“.

Според официално изявление на Vauxhall, решението за спиране на модела е взето в съответствие с тенденциите на британския пазар и фокуса на компанията върху електрификацията. Марката иска да се електрифицира напълно до 2024 г., а през 2028 г. да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

Една от първите стъпки в тази посока ще бъде направена именно с Insignia, който в следващото си поколение ще се превърне в електрически кросоувър. Сегашната генерация на модела излезе през 2016 г., а през 2019 г. получи сериозен фейслифт. Ако се приеме, че жизненият цикъл на един модел е около 7 години, това означава, че Insignia ще продължи да се произвежда до края на 2023 г.

Insignia е единственият модел в гамата на Opel/Vauxhall, разработен преди сливането на Opel с PSA Group. Той се предлагаше като Holden Commodore (Австралия) и Buick Regal (САЩ), но тези два модела вече са спрени от производство. Версията на Vauxhall вече е извън играта, така че на конвейера, поне засега остава само европейската Insignia.

Отказът от класическите седани става все по-масов в Европа, като той е за сметка на кросоувърите. Вече е известно, че Ford спира производството на Mondeo – един от основните конкуренти на insignia, който се задържа на конвейера повече от 30 години. Друг популярен модел – VW Passat, в следващото си поколение ще се предлага само като комби, докато класическият седан ще бъде заменен от електромобил.

Снимки: Vauxhall

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    те франсетата големи коли не могат да правят като хората, така че по-добре да не се пънат. Втората Insignia е приятен макар и малко надценен автомобил, както и първата, но истински заместник едва ли ще видим.
  • #1
    Мистър Уейн ( преди 2 години )
    Заради тия пусти маржове, който не иска SUV - му остана избор S класа или Бентли.
fallback
Последни