fallback

Новите фарове на Audi предвиждат бъдещето

Светлините си взаимодействат с пътя и прожектират холограми по време на движение

През нощта фаровете се включват, за да осветят пътя пред вас, точно както когато използвате фенерчето на смартфона си, когато влизате в тъмна стая. Този светлинен лъч обаче може да взаимодейства с околното пространство, като веднага идентифицира опасностите и активно показва пътя, който да следвате.

Звучи като научна фантастика, но новите фарове Digital Matrix на Audi са точният пример за това. Те вече успяват да правят всичко това,а също така да проектират символи на пътя и дори видеоигри върху равна повърхност, съобщава Motor1, чийто екип посети централата на германския производител в Инголщад, за да види как работи тази технология на обновеното Audi A8.

Всъщност, дигиталните матрични LED-фарове дебютираха на Audi e-tron Sportback, а сега вече се поставят и на A8. Те разполагат с технологията DMD (Digital Micromirror Device), като всеки фар се състои от две крушки, всяка от които съдържа приблизително 1,3 милиона микроогледала. С помощта на електростатично поле всяко от тях може да промени ориентацията до 5000 пъти в секунда.

За да се повиши прецизността на светлинния лъч, са поставени и абсорбатори, които са в състояние да улавят светлината и да генерират контрастни зони. Системата работи в синергия с функцията Night Vision - когато открие пешеходец, светлинният лъч го подчертава, намалявайки риска за шофьора да не го види.

Освен това е усъвършенствано адаптивното управление на дългите светлини, които са в състояние да осветяват вътрешната страна на кривата и, след като автомобилът бъде спрян, те проектират маневрата, която току-що е извършило. Системата предлага и динамични анимации на излизане от дома и на прибиране вкъщи, както и отделни светлинни сигнали при отключване на вратите и излизане от колата.

Използваната от Audi LED цифрова матрица има три нови високотехнологични функции. При движение по магистрала в условията на тежък трафик функциите „осветление на лентата“ и „ориентировъчна светлина“ позволяват на водача да фокусира вниманието си и така да повиши безопасността на пътя. В случая „осветление на лентата“ генерира светещ килим, който напълно осветява лентата, адаптирайки се към промените в траекторията на автомобила.

Като допълнение, „ориентировъчната светлина“ предсказуемо показва позицията на превозното средство вътре в лентата, благоприятствайки поддържането на средата на пътя. При смяна на линията „осветлението на лентата“ осветява и двете ленти, докато „ориентировъчната светлина“ позицията на автомобила.

Тук има и безпрецедентна функция, която включва индикация на посоката. При нея фаровете генерират участък от мигаща светлина, която заобикаля „осветлението на лентата“ подчертавайки промяната на траекторията, което също допринася за безопасността на други шофьори, тъй като те знаят предварително посоката, която ще поеме автомобилът.

Друга новост е резултат от взаимодействието между осветителната технология и комуникацията Car-to-X. Благодарение на данните, получени от система за навигационни и картографски услуги HERE, автомобилът получава ранно предупреждение за катастрофа или повредено превозно средство. В случая LED-фаровете Digital Matrix проектират трисекундно предупреждение на пътя пред автомобила. В тези ситуации водачът вижда триъгълник на земята с удивителен знак вътре, което му позволява водача.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    По ми е интересно колко ще струват...
  • #3
    До анонимен ( преди 2 години )
    Смятай колко калпав програмист си.Както има една приказка:Разбрала *** от сурватка.
  • #2
    Боб ( преди 2 години )
    Оглеждат за близки сервизи
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Като софтуерен инжинер нямам и грам вяра на фарове управлявани от такъв, толкова интелигентни, че направо могат да забравят да светнат където трябва.
fallback
Последни