fallback

Range Rover представи новия Sport

Третото поколение на всъдехода променя представите за спортния лукс

Британският производител Land Rover официално представи новото, трето поколение на Range Rover Sport. Всъдеходът беше разработен заедно с флагмана Range Rover, представен през миналата година, като получава голяма част от неговите технологии и агрегати, но между двата автомобила има съществени разлики.

Според главния дизайнер на Jaguar Land Rover – Джери Макговърн, новият модел е „модерен и прогресивен, като напълно променя представите за спортни лукс“. Той припомни, че именно Range Rover Sport създаде напълно нов сегмент на пазара при излизането на първото поколение през 2005 г., като проправи пътя за други два модела на марката – Evoque и Velar.

Топ-версията на новия Sport ще се задвижва от 4,4-литровия бензинов V8 с двойно турбо на BMW, развиващ 532 к.с., благодарение на който ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 4,5 секунди. От британската компания посочват, че търсенето на автомобили с V8 двигатели расте, така че този вариант със сигурност ще бъде успешен.

Големи надежди се възлагат и на новия plug-in хибрид (PHEV). В най-мощната си конфигурация той разчита на 6-цилиндров бензинов двигател Ingenium, работещ в комбинация с електромотор с мощност 142 к.с. и батерия с капацитет 38,2 кВт/ч. Съвкупната мощност на задвижващата система е 510 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,4 секунди, а пробегът само на електричество – 110 км.

В гамата на модела ще попаднат още модификации с лека хибридна система, работеща с 48-волтов стартер-генератор. Те използват същия този 6-цилиндров бензинов двигател Ingenium за версията P400, или 6-цилиндрови дизели за D300 и D350. На по-късен етап ще се появят двете дизелови версии - изцяло електрическа, която ще излезе през 2024 г., както и SVR. Подробности за тях не се разкриват, но е известно, че SVR отново ще разчита на V8, докато електрическият вариант вероятно ще се задвижва от агрегата на партньора BMW, който се поставя на iXM60. Това означава мощност от 620 к.с.

Новият Range Rover Sport е изграден на новата платформа на JLR, известна като MLA-Flex, която също се използва и за Range Rover. От компанията посочват, че тя е с 35% по-голяма твърдост на усукване спрямо предишния модел, което позволява използването на нови технологии и настройки на шасито. То е оборудвано с електронна функция за активен контрол Dynamic Response Pro, която се захранва от 48-волтова система и може да прехвърля максималния въртящ момент на всяка ос, като едновременно с това контролира положението на каросерията и осигурява спокойствие в завоите.

Едновременно с това всъдеходът е оборудван с въздушно окачване от ново поколение, което за първи път разполага с пневматични пружини с променящ се обем. За възможно най-добра реакция автомобилът „следи“ пътя пред себе си, използвайки навигационни данни, за да се подготви за преминаването през предстоящите завои. Новият Range Rover Sport има система за векторизация на въртящия момент и електронен диференциал, които също подобряват поведението в завоите. Кормилната система позволява завиване на 7,3 градуса на колелата на задната ос, като това подобрява маневреността при ниски скорости, както и стабилността при висока скорост.

Всъдеходът разполага с най-новата система Terrain Response 2 на Land Rover, която разчита адаптивен круиз-контрол за офроуд. Шофьорът може да избира между 4 различни настройки, като системата съответно регулира скоростта, така че водачът да може да се съсредоточи върху управлението.

Както при всички модели на Land Rover, дизайнът на новия Range Rover Sport представлява еволюция на предишния модел, запазвайки късите си надвеси и стръмно наклонените прозорци отпред и отзад. Разстоянието между двете оси е увеличено със 75 мм спрямо предшественика, но въпреки това новото поколение изглежда по-изискано и елегантно. Дигиталните LED-светлини в предната част са най-тънките, монтирани някога на Land Rover, докато отзад се залата на непрекъсната светлинна лента.

Интериорът на всъдехода е проектиран да бъде по-ориентиран към водача от този на „баткото“ Range Rover. Воланът е същият, но позицията на сядане е с 20 мм по-ниска. Централната конзола се издига нагоре в арматурното табло, на което е поставен 13,1-инчов извит екран на информационно-развлекателната система Pivi Pro на JLR. Има и отделен 13,7-инчов дисплей на приборния панел водача. Системата се актуализира по въздуха, като работи с Apple CarPlay, Android и Amazon Alexa.

Доставките на новия Range Rover Sport ще стартират през есента, като цените на всъдехода ще започват от 92 600 евро. Това е с 16 800 евро повече от напускащия пазара модел.

Още снимки на новото поколение на Range Rover Sport - вижте в галерията:

Снимки: Jaguar Land Rover

fallback
  • #3
    Sameman ( преди 2 години )
    Дизайна е един път и вън и вътрe
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Сравнете с последните БМВ-ТА, особено с ХМ.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Красавец е, но да не ти е в къщата. Трябва да си вземеш два, защото единия винаги ще е в сервиза.
fallback
Последни