IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW продава по-малко коли, но печели повече пари

Компанията дава приоритет на най-печелившите си модели

Оперативната печалба на BMW е нарасна с 12% през първото тримесечие на 2022 година, въпреки спада от 6% в броя на продадените автомобили. А това е най-яркото доказателство за способността на автомобилния сектор да се възползва от високите цени, особено в сегмента от висок клас.


BMW


Оперативната печалба на BMW е достигна 3,4 милиарда евро през първото тримесечие, а това означава ръст от 12% в сравнение със същия период на 2021 г. На клиентите са доставени 597 000 доставени коли, което е с 6% по-малко и се дължи на войната в Украйна, съобщиха от компанията.

Нетната печалба на BMW е скочи с 260% до 10,2 милиарда евро заради счетоводен ефект, свързан с реорганизацията на дейността. Засиленото търсене потвърждава годишните прогнози на баварския производител за оперативен марж между 7% и 9% и продажби „на нивата“ от 2021 г. въпреки „много нестабилната ситуация", дължаща се на конфликта в Украйна.

„Ситуацията ще остане напрегната на пазара на суровини и недостигът на полупроводници ще се подобри най-рано през второто тримесечие. Липсата на чипове обаче ще си остане съществена“, предупреди главният изпълнителен директор на BMW – Оливер Ципсе.

Експерти посочват, че подобно на своите конкуренти, BMW успява да се възползва максимално от създалата се ситуация на пазара, където увеличеното търсене се среща с ограниченото предлагане. Компанията вдига продажните цени на автомобилите си и така успява да компенсира увеличените разходи за суровини и енергия.

Същото се случва и при конкурентите, като оперативни марж, който е ключов показател за сектора, достигна 13,2%. В края на април Mercedes-Benz отчете увеличение на печалбата с 3%, въпреки спада на продажбите с 10%. Производителят от Щутгарт се възползва от възползва от по-високите цени и желанието на клиентите за по-луксозни автомобили.

„Ако говорим за наличния капитал и желанието на богатите хора да харчат пари за изключителни продукти, не мисля, че има някакви ограничение“, каза главният финансов директор на компанията Харалд Вилхелм.

Премиум-марката на Volkswagen Group - Audi, също отбелязва „отлично представяне“ на пазара. Главният финансов директор Юрген Ритерсбергер заяви, че компанията може значително да намали отстъпките, предлагани на клиентите. А резултатът се видя незабавно – с 15% по-малко продажби, но рекордна оперативна печалба. Подобно нещо се отчита и при Porsche, където оперативният марж скочи до 18,2%.

0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Якишен Моторишен ( преди 1 година )
    Ами, че как, продаваш по-малко а печелиш повече. Как става тая работа? С надути цени и нискокачествени компоненти.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези немски шмекерии ги знаем много добре от Волк с Ваген труп. колкото по-малко продават - толкова повече печелят. това е немското чудо на д чудесата. Всеки да се замисли как става този номер! А тези, които не могат да мислят, най-вероятно карат немско.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 година )
    И така, докато не стигнат за 1 продадена кола да получат трилионна печалба. Запътили са се да повторят съдбата на ненската електонна промишненост. Печалбата от инфлацията в Европа скоро ще се обърне срещу тях.