Оперативната печалба на BMW е нарасна с 12% през първото тримесечие на 2022 година, въпреки спада от 6% в броя на продадените автомобили. А това е най-яркото доказателство за способността на автомобилния сектор да се възползва от високите цени, особено в сегмента от висок клас.
Оперативната печалба на BMW е достигна 3,4 милиарда евро през първото тримесечие, а това означава ръст от 12% в сравнение със същия период на 2021 г. На клиентите са доставени 597 000 доставени коли, което е с 6% по-малко и се дължи на войната в Украйна, съобщиха от компанията.
Нетната печалба на BMW е скочи с 260% до 10,2 милиарда евро заради счетоводен ефект, свързан с реорганизацията на дейността. Засиленото търсене потвърждава годишните прогнози на баварския производител за оперативен марж между 7% и 9% и продажби „на нивата“ от 2021 г. въпреки „много нестабилната ситуация", дължаща се на конфликта в Украйна.
„Ситуацията ще остане напрегната на пазара на суровини и недостигът на полупроводници ще се подобри най-рано през второто тримесечие. Липсата на чипове обаче ще си остане съществена“, предупреди главният изпълнителен директор на BMW – Оливер Ципсе.
Експерти посочват, че подобно на своите конкуренти, BMW успява да се възползва максимално от създалата се ситуация на пазара, където увеличеното търсене се среща с ограниченото предлагане. Компанията вдига продажните цени на автомобилите си и така успява да компенсира увеличените разходи за суровини и енергия.
Същото се случва и при конкурентите, като оперативни марж, който е ключов показател за сектора, достигна 13,2%. В края на април Mercedes-Benz отчете увеличение на печалбата с 3%, въпреки спада на продажбите с 10%. Производителят от Щутгарт се възползва от възползва от по-високите цени и желанието на клиентите за по-луксозни автомобили.
„Ако говорим за наличния капитал и желанието на богатите хора да харчат пари за изключителни продукти, не мисля, че има някакви ограничение“, каза главният финансов директор на компанията Харалд Вилхелм.
Премиум-марката на Volkswagen Group - Audi, също отбелязва „отлично представяне“ на пазара. Главният финансов директор Юрген Ритерсбергер заяви, че компанията може значително да намали отстъпките, предлагани на клиентите. А резултатът се видя незабавно – с 15% по-малко продажби, но рекордна оперативна печалба. Подобно нещо се отчита и при Porsche, където оперативният марж скочи до 18,2%.