fallback

Войната в Украйна изправи BMW и Audi пред нов проблем

Германските производители се отказват от жп-транспорта до Китай

Германски премиум-производители, сред които са BMW и Audi, решиха повече да не използват железопътната мрежа на Русия, за да доставят своите автомобили в Китай и Монголия. Това съобщава агенция Nikkei, като допълва, че сложната геополитическа обстановка кара автомобилните компании да се откажат от досегашната логистика, осъществявана по Транс-сибирската магистрала и Новия път на коприната.

Вместо това колите ще се доставят само по море, като на първо време доставките на премиум-моделите на BMW и Audi в Китай са преустановени. Интересното е, че двете марки имат съвместни предприятия с китайски компании и произвеждат автомобили в страната, някои модели се доставят от Европа.

Nikkei дава пример с BMW, което има завод в Шанян. От 846 237 автомобила, доставени на китайските клиенти през миналата година, там са произведени около 700 000, а останалите са докарани от Европа. При Audi съотношението е подобно - в Китай са продадени 701 289 коли, като 600 000 са местно производство.

По данни на агенцията, железопътният транспорт излиза по-скъпо на производителите от морския, но отнема по-малко време и е по-екологичен. Този вариант се избира най-вече от премиум-марките. През 2021 г. Porsche, например, всяка седмица е изплащал по 2-3 влака с нови автомобили до Китай, като с всеки са превозвани близо 100 коли. Засега от компанията не са коментирали възможността за отказ от използване на този вид транспорт.

Според информацията, германските компании се притесняват, че властите в Русия могат да конфискуват стоките им като отговор на санкциите срещу страната заради нападението на Украйна. А отговарящите за логистиката руски фирми отказват да поемат отговорност за транзитните стоки, преминаващи през страната.

По тази причина автомобилните производители търсят варианти за доставки до Китай. В BMW, например, се готвят да използват алтернативни железопътни трасета, преминаващи през Балканите (това означава и България) и Турция. Това обаче ще оскъпи сериозно цената на самите автомобили и увеличение на срока за доставки.

Снимка: Audi

fallback
  • #4
    Гост ( преди 2 години )
    Пчеалбата на МБ е голяма защото са си продали поделението за камиони - имаше статия тук.(Май не са я продали а просто са се отделили но все едно) Иначе от продажбите на автомобили са зле
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Печалбата на автопроизводителите не е само от продажбата на коли. по-голямата част е от сервизиране и резервни части. Немските производители главно от това печелят. Колите са им доказано скапани и се чупят непрекъснато, което води до ходенето в сервизи, където цените са невероятно високи. Доказателство е миналата година немските производители произведоха и продадоха много по-малко коли, а печалбите им бяха за поредна година много по-високи от предходната. Всеки с малко мисъл се сеща как става!
  • #2
    до 1 ( преди 2 години )
    Какво излиза - когато нормален производител вдигне цените той е лош. Но когато Тесла вдигнат цените, въпреки обещанията за падане, те се борят с растящото търсене и е далновидна политика. Истината е че всички производители го правят. Има голямо търсене, малко предлагане, а търсенето е ценово еластично.
  • #1
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    А пък току-що публикуваха и официалните данни за Мерц-Бенца, като за изтеклата мин.година ЧИСТАта им пИ4алба е точно 5,3 милиарда ЕВР0, като РЕАЛизираните продажби на колите им са с около 20-ина процента по-високи от миналогодишните. Преведено на правилния иконом.език това явно сочи, че всичките тези постъпления лежерно и елегантно са били постигнати благодарение и най-вече на ПОВИШЕНИТЕ яко високи ценови равнища на свръх-скъпарските им бара4ки - за с/ка на клиентите им - обичайните баллЪкоФФи!
fallback
Последни