С настъпването на топлите дни много от шофьорите започват да мият и полират колата си. Малко хора обаче приемат процеса на полиране сериозно. В крайна сметка не само външният вид, но и състоянието на боята, както и нейната издръжливост зависи от това как се извършва полирането. Разказваме ви за грешките, които се допускат с една наглед проста процедура.
Една от най-честите грешки е, че каросерията на автомобила е просто лошо измита. Това се отнася както за "домашното" полиране, така и за професионалната услуга. Ако колата е недобре почистена, по повърхността ѝ остават малки песъчинки, битумни петна, прах и други следи от мръсотия, които действат като абразив с началото на полирането. Това се отнася както за процеса на полиране на ръка с обикновена гъба, така и при използване на полираща машина. Абразивът оставя драскотини по боята, включително дълбоки, и цялата работа отива "на кино".
Когато започват полирането, много шофьори забравят да покрият пластмасовите и хромираните части. А всички те е задължително да бъдат защитени с хартиено тиксо. Това ще премахне появата на драскотини и пастата няма да попадне върху пластмасата.
Много често върху машината за полиране или върху парцала с който се полира на ръка се прилага твърде голям натиск. Така значителна част от горния слой лак се отстранява. С течение на времето това може да доведе до избледняване на боята.