fallback

Кога е необходима промивка на двигателя?

Тази превантивна процедура може да ви спести доста неприятности

Особеността на всеки двигател с вътрешно горене е, че в него се натрупват утайки и т.нар. въглеродни отлагания. А това замърсяване може да доведе до повреда на двигателя, така че е необходимо промиване. кога и как трябва да се направи, ви разказваме сега.

Промиването на двигателя е превантивна процедура за почистване на двигател с вътрешно горене от отлагания, утайки и други замърсители. За това се използват специални добавки или масла. Те помагат за разграждането на продуктите от непълното изгаряне на горивото, износването на триещите механизми и други твърди отлагания в мотора.

Въпреки разнообразието добавки за промиване, тези "коктейли" работят по приблизително един и същ начин. Съставът се излива в мотора и двигателят се оставя да работи на празен ход. През това време течността циркулира през системата и отмива замърсителите. Плюсовете от такава промивка са:

Ако каналите за масло са запушени, ще бъде трудно за двигателя да работи с пълен капацитет. Промиването помага за предотвратяване на запушвания и други последващи проблеми.

Новото масло остава по-чисто по-дълго време. Промиването ще помогне да се избегне смесването на остатъците от старата грес с новата. Натрупването на отлагания и други частици пряко засяга работата на двигателите с вътрешно горене, а процедурата по промиване ви позволява да възстановите масления филм върху триещите се части.

Почистването на веригата ще позволи свободна циркулация на новото масло в двигателя, което ще повлияе положително на работата му.

В някои случаи използването на промивка е оправдано и може да удължи живота на двигателя. При двигатели с голям пробег повишеното образуване на утайки се дължи на общото износване на групата цилиндри-бутала, гумичките на клапаните и твърде дълги интервали между смяна на масло.

Всички тези фактори водят до ускорено замърсяване на двигателя, стареене на маслото и намаляват времето за основен ремонт. Но промиването няма да спаси силно износен двигател, така че използването на промивка трябва да се разглежда индивидуално и по-добре съгласувано с механици в сервиза.

Кога да промиете двигателя си

Съвременните моторни масла, благодарение на добавките, са в състояние да почистват добре двигателя. Въпреки това, тяхната ефективност намалява с времето. В съчетание с голям пробег, нередовна смяна на маслото или използване на съмнителни смазочни материали, количеството замърсяване нараства. Промивката помага да се отървете от тях.

Ненавременната смяна на маслото е основната причина за отлагания и утайки. Но дори ако всички срокове са спазени, е невъзможно напълно да се почисти системата. Балансът може да бъде от 8% до 20%.

Ако сте закупили употребяван автомобил, не можете да разберете колко често и какъв вид масло е наливано от предишния собственик.

С кардинална промяна в основата на маслото, например от минерално към синтетично. Важи и за ситуации, когато към двигателя постепенно се долива на пръв поглед подобно, но различно масло – по-евтино или от различни производители. Всяка смес е различна по състав и е по-добре да не се смесват. Препоръчва се промиване на двигателя, ако антифриз или гориво попадне в системата, основно след по сериозни ремонти.

Кога няма нужда от промиване на двигателя?

Понякога натрупаните отлагания в системата са единственото нещо, което предпазва износените или напукани гарнитури от изтичане на масло. В такива случаи по съвет на експерт е по-добре да намалите интервала за смяна на маслото и да използвате лубрикант с високи почистващи свойства.

При закупуване на нов автомобил, както и при наличие на директна забрана от производителя. Например, в един от официалните си бюлетини General Motors заявява , че не одобрява и не препоръчва промиването на бензиновите си двигатели от 2020 г., поради възможни повреди на компонентите им. Подобни инструкции можете да намерите и при други производители.

Ако сте единственият собственик на автомобил, който е сменил маслото навреме, тогава промиването на двигателя не е необходимо.

fallback
  • #6
    Иво ( преди 2 години )
    Един стар автомонтьор при нас ми го каза как става. Каза ми: Вие новите поколения, сте много лениви. Сипвате всякакви отпадъци в двигателите на колите си, за да ги измиете, а всичко е много просно. 1. Купуваш нови гарнитури на капака на клапаните и на капака ни картера. 2 Сваляш капака на клапаните. 3. Сваляш капака на картера на двигателя. 4. Сваляш капака на филтъра. 5 Настройваш пероструйката на 100 Bar. 6. Измиваш ги идеално. 7. Монтираш ги..8. Наливаш новото масло. 9. Караш
  • #5
    Bobsanaaa ( преди 2 години )
    На 12-15к го сменям и грам не ми пука ,е там да закове ми е през к...! Всичко се прави по тия кочини ,*** е ,че няма майстори!
  • #4
    Ники ( преди 2 години )
    Промиеш ли двигател с вече образувани отлагания се подготви за смяна на двигател или основен ремонт на същия :)
  • #3
    1996 автомобил ( преди 2 години )
    На 10к пише - на 10к сменям.Не искам да ми се случи като на жигули- то - двигател "пушка" а от двете страни на купето по дължина "ядено от мишките" с ширина от 20 сантиметра. ЯБА ДАБА ДУУУ!!!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    На 10 хил км, сменям масло и на 20хил масло и филтър
  • #1
    Ноо ( преди 2 години )
    Съвременните хубави масла си имат такива съставки и си промиват докато са в употреба, ня *** нужда от такива химии, само поразии може да направят. И не забравяйте, че масло на автомобил каран предимно графско се сменя на 5-6-к км, а смесен ти или извънградско от 7-8-10к км. Да не говорим за по-мощните и съвременни турбо двигатели там е 5-7 к км. Ако не го спазвате си плачете за ремонти я на турбо я на двигател.
fallback
Последни