Германският производител Mercedes-Benz най-после официално представи своя нов електрически флагман EQS, но вече във версия SUV. Първоначално премиерата на кросоувъра трябваше да се състои на автосалона в Пекин, но той беше отменен заради коронавируса и така се беше проведена в познатия онлайн-формат, който беше използван при EQA, EQB и EQC.
За разлика от тях, EQS SUV е изграден върху нова платформа, въпреки че като дизайн до голяма степен повтаря стандартния лифтбек EQS, представен през миналата година. Новият модел обаче е по-практичен и е насочен към по-голям кръг клиенти – семейства, авантюристи и фенове на музиката, които са обединени от идеята за активен начин на живот. Съответно, кросоувърът предлага и повече полезни функции.
Размерите на електромобила са дължина от 5130 мм, широчина – 1960 мм и височина – 1720 мм. Така той е с 90 мм по-къс, но с 30 мм по-широк и с 20 мм по-висок от лифтбека. Разстоянието между двете оси е еднакво – 3210 мм. При версията на SUV-модела с 5 места багажникът побира от 645 до 2100 литра, докато във варианта със 7 седалки - между 565 и 2200 литра. За сравнение, лифтбекът побира от 610 литра до 1770 литра.
Интериорът на всъдехода Mercedes-Benz EQS беше напълно разсекретен още в средата на март. Както при лифтбека, и тук така нареченият хиперекран се простира почти през цялата широчина на предния панел. Предлага се и алтернатива – без дисплей за пътниците, но с отделни екрани за приборния панел и мултимедията.
Седалките на втория ред вече са с електрическо регулиране още в базовия вариант. Клиентите получават още стандартно (в зависимост от пазара): панорамен покрив, 4- или 5-зонов климатик, прожекционен дисплей, усъвършенствана система за филтриране на въздуха, удобен заден ред седалки, както и набор от синтезирани звуци като лифтбека - така наречените звукови пейзажи Silver Waves и Vivid Flux), а също така и много асистенти, включително полуавтономна система за шофиране Drive Pilot.
Всъдеходният автомобил е оборудван и с въздушно окачване Airmatic, което позволява на автомобила да променя пътния си просвет, както и шаси със завиващи колела на задната ос под ъгъл от 4,5 или 10 градуса. Към режимите на шофиране Eco, Comfort, Sport и Individual е добавен още един – Offroad, като неговите настройки могат да се използват с или без ESP.
Задвижващите системи също са познати от лифтбека EQS. Базовата версия на кросоувъра EQS 450+ е със задно предаване, като разполага с един електродвигател с мощност 360 к.с. и 568 Нм. Това е и модификацията с най-голям пробег с едно зареждане – 660 км по цикъла WLTP.
Вариантът със задвижване на всички колела EQS 450 4Matic има същите 360 к.с., но от двата двигателя, като въртящият момент е увеличен до 800 Н, а пробегът е намален до 613 км. На върха на гамата (поне засега) е Mercedes-Benz EQS 580 4Matic, който развива 523 к.с. и 858 Нм и изминава също 613 км. И трите варианта поддържат 200-киловатово зареждане, което позволява само за 15 минути да се добави пробег от 250км.
Производството на SUV EQS ще започне през следващите месеци в Тускалуза (Алабама, САЩ), като продажбите ще стартират през втората половина на годината. От Mercedes-Benz обявиха и директните конкуренти на кросоувъра - Tesla Model X и BMW iX xDrive50i
Още снимки на луксозния електрически SUV на Mercedes-Benz - вижте в галерията:
На по-късен етап към гамата на модела трябва да се присъединят поне още две версии - спортна от Mercedes-AMG и суперлуксозна от Mercedes-Maybach, като последната вече беше представена като концептуален модел.
Снимки: Mercedes-Benz