През октомври 2021 г. - на годишното събрание на акционерите на Tesla, председателят на борда на директорите Робин Денхолм заяви, че компанията се стреми през 2030 г. да продава по 20 млн. коли на година. Твърдението му не беше прието на сериозно от повечето медии, които се позоваха на реалните данни. А те сочат, че през 2021 г. Tesla е продала около 930 000 превозни средства по цял свят.
Изявлението на Денхолм означава, че за 9 години този резултат трябва да бъде увеличен повече от 20 пъти. А това си е много амбициозна цел, въпреки че за този период могат да се случат доста неща. Въпреки това, много експерти са съгласни с твърдението на Илон Мъск, според когото Model Y ще бъде най-продаваното превозно средство от всякакъв тип още през 2023 г.
Прогнозите сочат, че през тази година Tesla ще успее да продаде 1,6 млн коли. Резултатът за първото тримесечие е 310 000 единици, което е с 68% повече от същия период на 2021 г. и с 250% повече от 2020 г. Традиционно този период от годината е най-слаб за марката, като изчисленията показват, че през 2022 г. Tesla ще успее да продаде между 1,6 и 1,8 млн нови коли. А това означава, че ще се изравни с Audi, чийто резултат за миналата година е 1,68 млн продажби.
Добрите резултати на компания се дължат на най-новия продукт на марката – Model Y, който е лидер по продажби в много държави. Той е най-продаваният автомобил в Норвегия, втория в Австрия и пети в Дания и Швеция. Дори и на по-големите пазари, Model Y се справя отлично – шести във Великобритания, 13-и в Китай и 14-ти в САЩ.
Едновременно с това през първото тримесечие Model 3 е сред най-продаваните автомобили в Канада, Швейцария, Германия, Франция, Великобритания, Норвегия, Нова Зеландия и САЩ, което прави прогнозите още по-оптимистични. Добавете нарастващия интерес на потребителите към електрическото шофиране, плюс стимулите от правителствата по целия свят и покачващите се цени на горивата и ще установите, че Tesla има идеалните условия за постигане на целите на своите ръководители, поне тези в краткосрочен план.