fallback

Tesla може да изпревари Audi по продажби още тази година

Благодарение на Model 3 и Model Y марката е на път да влезе в Топ 10 на производителите

През октомври 2021 г. - на годишното събрание на акционерите на Tesla, председателят на борда на директорите Робин Денхолм заяви, че компанията се стреми през 2030 г. да продава по 20 млн. коли на година. Твърдението му не беше прието на сериозно от повечето медии, които се позоваха на реалните данни. А те сочат, че през 2021 г. Tesla е продала около 930 000 превозни средства по цял свят.

Изявлението на Денхолм означава, че за 9 години този резултат трябва да бъде увеличен повече от 20 пъти. А това си е много амбициозна цел, въпреки че за този период могат да се случат доста неща. Въпреки това, много експерти са съгласни с твърдението на Илон Мъск, според когото Model Y ще бъде най-продаваното превозно средство от всякакъв тип още през 2023 г.

Прогнозите сочат, че през тази година Tesla ще успее да продаде 1,6 млн коли. Резултатът за първото тримесечие е 310 000 единици, което е с 68% повече от същия период на 2021 г. и с 250% повече от 2020 г. Традиционно този период от годината е най-слаб за марката, като изчисленията показват, че през 2022 г. Tesla ще успее да продаде между 1,6 и 1,8 млн нови коли. А това означава, че ще се изравни с Audi, чийто резултат за миналата година е 1,68 млн продажби.

Добрите резултати на компания се дължат на най-новия продукт на марката – Model Y, който е лидер по продажби в много държави. Той е най-продаваният автомобил в Норвегия, втория в Австрия и пети в Дания и Швеция. Дори и на по-големите пазари, Model Y се справя отлично – шести във Великобритания, 13-и в Китай и 14-ти в САЩ.

Едновременно с това през първото тримесечие Model 3 е сред най-продаваните автомобили в Канада, Швейцария, Германия, Франция, Великобритания, Норвегия, Нова Зеландия и САЩ, което прави прогнозите още по-оптимистични. Добавете нарастващия интерес на потребителите към електрическото шофиране, плюс стимулите от правителствата по целия свят и покачващите се цени на горивата и ще установите, че Tesla има идеалните условия за постигане на целите на своите ръководители, поне тези в краткосрочен план.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Въпрос на няколко години е Тесла да изпревари и Тойота и VW.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами съвсем нормално е - краварите тровят света, налагат се Евро санкции обаче, след това ни продават електрокарите си. Win-win. Ама само за тях. С един глокшум мноооого зайци брат
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Всъщност няма нито една кола, освен Тесла, която да комбинира мощност, топ управление на батерията, ефективност, включително през зимата, пробег, багажно пространство, софтуер, оборудване, качество на интериора, добро управление и цена.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    "а всеки ден излизат коли, които не са по-лоши от тези на Тесла" - вЕрно ли? И кои са тези коли? Ioniq 5 при ниски скорости съперничи по ефективност на Модел Y, но при високи умира. Дори през 2022 няма подгряване на батерията преди зареждане. Ценово Hyundai и Kia са по-зле, защото се продават голи като пушка и трябва да сложиш 10 хил. евро ектри, за да ги изравниш с Тесла. VW имат добра ефективност, но по-бавно зареждане и много евтин интериор и софтуер. Тойотата дори няма джабка.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Точно така. Тойота пуска EV в две разновидности - 2х4 и 4х4, общо планирано производство за тази година 12 хил. бр. Тесла - 1,5 млн. бр. За двете разновидности се е наложило да купи батерии от два различни доставчика, защото никой не е успял да и предложи достатъчно за някакви си 12 хил. бр. Заради това, версията с 4х4 се зарежда по-бавно от другата, въпреки че харчи повече. Затова и планират да продават основно 2х4. Кой ще продължава сега да повтаря опорки за Тойота?
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Е колко да сме лyди? Света преминава към електромобили, а автопроизводителите няма откъде да си набавят такива, защото в производството както на батерии, така и на материалите за тях е ограничено, а разрастването отнема години. Тесла е изкупила чрез дългосрочни договори по-голямата част от световното им производство дори на бъдещите мини и заводи за батерии до 2030 година. Точно Toyota отричаше електромобилите и не е подготвена. Ще произведат само 10 000 броя с батерии от два доставчика.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Вие лудинли сте Тойота продава 10млн как Тесла ще продаде 20млн.
  • #8
    Истината е по средат ( преди 2 години )
    Те да ги произвеждат сигурно ще могат но едва ли ще могат да ги продадат чак толкова освен ако не са на цената на Дачия с ускорение на Порше и все пак ако влязат трайно в топ 5 също би било историческо постежение
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Всъщност от двата завода се очаква тази година да се произведат 1,5 милиона а само за последните две седмици Тесла отвори още два нови завода, които след време ще произвеждат по два милиона автомобила всеки. Тоест само с наличните заводи след две-три години ще може да произвежда 7 милиона, а Tesla строи заводи от празна поляна до започване на производство за по-малко от две години. Тоест дотогава може да е построила още два-три завода и ето ти 20 милиона до 2030 годинадо 2300 година
  • #6
    До долния ( преди 2 години )
    Ти нормален ли си, с два завода едвам направиха почти милион, осъзнаваш ли че за 20 милиона трябва да направят 40. Друг е въпросът, кой ще им купува толкова колите, защото вече не са сами на пазара, а всеки ден излизат коли, които не са по-лоши от тези на Тесла. В такава ситуация, не си ли оправят качество, ще берат ядове.
fallback
Последни