fallback

Какво трябва да има една кола, за да бъде наречена „суперкола"?

Изложба в американския музей се опитва да отговори на този въпрос

Lamborghini Miura е автомобилът, който изстрелва компанията от Сант'Агата Болонезе към върха и се превръща в „майката“ на всички нейни модели. Спортната машина, проектирана от Марчело Гандини, обаче влиза в историята и с още нещо ново – термина „суперкола“. Той е измислен през 1966 г., за да опише нещо, което току-що е излязло и никога преди това не е виждано.

След Miura се раждат все повече суперколи – модели, които надхвърлят простата концепция за автомобила, превръщайки го в него повече. Кое обаче прави една кола „супер“? Отговорът може да изглежда много прост, но споровете между феновете продължават.

За да се опита да отговори на този фундаментален въпрос, автомобилният музей Одриан (Audrain Musesum) в Нюпорт (САЩ) организира изложба, наречена „Какво супер има в суперколите?“ Дали това е изящното им изпълнение, вечните форми, усъвършенстваната механика, авангардните технологии или невероятното им ускорение? А може би е нещо повече?

Американският музей се опитва да отговори, като проследява историята на суперавтомобилите, започвайки именно от Miura. В експозицията попадат общо 18 модела, които включват коли от различни времена, оборудвани с от атмосферен V12 двигател до задвижваща система с три електромотора. Всички те имат претенции да бъдат наречени „суперколи“.

Какво супер има в суперколите? (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #11
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    На Теслата дръжката......Пак турлюгювеч. Не разбрахте ли, че ел. и Двг автомобил са различни неща!Защо пак ги сравнявате!? Все едно да сравнявате CD и флашка....В категорията ел. суперкар тая Тесла няма никакво място. Иначе, всички бензинки са супер! Да, със сигурност в тая група могат да се вкарат още много модели на много марки....
  • #10
    до по-долния ( преди 2 години )
    Между другото - при написване на думата "присаждане" в гугъл, първо излизат именно резултати с ашладисване. Защо при теб излизат резултати с присаждане на коса - ти си знаеш най-добре. И така, купи си един тълковен речник на българския език и не се облягай много-много на гугъл - тия дето списват уикипедията не са академици, ще знаеш, а такива като теб и мен.
  • #9
    до долния ( преди 2 години )
    Ашладисване и присаждане е едно и също. Добре е, че си отворил уикипедията, щеше да е още по-добре и да дочетеш статията. Присаждане и ашладисване са синоними, като присаждане е българската дума, ашладисване е турската чуждица. Да учиш хората на български, като използваш турски чуждици е хм... странно. Но не се притеснявай - разрешено е. Няма да изброявам твоите граматически грешки. Разбирам, че започваш спора с "написване на нещо в гугъл", но е добре да разчиташ и на собствени сили чат-пат.
  • #8
    до долния ( преди 2 години )
    Мозък не се присажда. Присажда се клонче, овошка, присадка. Действието "присаждане" обикновено се извършва на село.
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Какво е нужно да станеш умен? Да си присадиш поне малко мозък.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво е нужно на една кола, за да бъде суперкола? Трябва да е неудобна, да вози твърдо като каруца, да е тясна и неергономична. Копчелъците трябва да са на най-нелогичните и неудобни места. Добре е да има и нулева видимост, също така е силно препоръчително пуснатите мигачи да не се виждат изобщо. Трябва да има опасност от самозапалване, моторът трябва често да прегрява и да се разваля. И разбира се, колата и частите за нея трябва да струват поне петдесет пъти по-скъпо от нормална кола.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Да не забравяме че това все пак е експозиция в музей, иначе на мястото на теслата трябваше да стои при Rimac Nevera, но по очевидни причини няма как да стане, затова са сложили следващото най-добро предложение, като доста по-достъпен автомобил. С нетърпение очаквам хърватският електромобил да стъпи на нюрбургринг и да разбие доста митове
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Бацета, не разбрахте ли, че тук се препечатват чужди статии. И това му е хубавото.И тези коли не са поставени там от човекът чието име стои на дописката, а са част от експозицията Какво супер има в суперколите на Audrain Musesum. Тук просто са изредени и представени съответните коли. Като сигурно дори това е преписано от инфото на самия музей. Като не ви харесва спорете с хората от автомобилния музей. Явно са лаици
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Не говори хич добре за автора, да вкара семеен седан при легенди и класики. Това говори за лаишко познание, въпреки че това е медия за автомобили.
  • #2
    BENZIN до 1 ( преди 2 години )
    Модел S не е само кола за пубертрети, а е кола за антишофьори, каквито са драгаджиите. На право може да кара и някоя бабичка на 90 години. А и да отбележим, че точно при тази Тресла, това може да се случи до 5 пъти, преди да са и се запалили спирачките и то с керамичните ако не е с такива, може до 3. Да не забравяме само че преди това имаш половин кутия цигари време, докато се подготви за драг.
fallback
Последни