fallback

Европейският завод на Tesla може да спре работа

Ситуацията с Украйна и с руския газ изправят производителя на електромобили пред сериозни проблеми

Докато фабриката на Tesla в Шанхай към момента не работи заради влошената ситуация с короанвируса в Китай, американската марка може да има проблеми и с новия си завод край Берлин в Германия. Досега производителят на електромобили имаше огромния късмет да се пребори с редица проблеми по-добре, отколкото повече автокомпании, но сега нещата стават по-затегнати.

Става ясно, че светлината в края на тунела за глобалните автомобилни производители избледнява. Изглеждаше, че сме на прав път благодарение на облекчаването на огнищата на Ковид-19 в много региони, както случващите се подобрения, свързани с недостига на чипове и общите проблеми на веригата за доставки. Нахлуването на Русия в Украйна, обаче, допълнително усложни нещата.

Според материал на изданието Teslarati, германското правителство обмисля налагане на ембарго на вноса на руски газ, заради нахлуването в Украйна. И макар от Tesla вече да имат всички възможни разрешения да стартират производството и доставките на автомобили от немския си завод, в новата евентуална ситуация Гигафабриката би могла да спре да работи.

От Teslarati цитират друго издание - германското Berliner-Kurier, според което ако има нарушение в доставките на газ, фабриката няма да има друг избор, освен да спре производството. Пред немската медия лидера на зелената парламентарна група в Брандербург Бенямин Рашке е казал, че ако има спиране на доставките на газ, фабриката на Tesla ще трябва да затвори, тъй като около 60% от нужната енергия там зависи именно от синьото гориво.

От медиите добавят, че при криза с газовите доставки и намалени количества, независимо от причините, болниците и училищата ще имат приоритет пред автомобилните заводи. В допълнение, частните лица също ще имат приоритет пред бизнеса. Дори и да няма ембарго на газта или други санкции, свързани с Русия, според германците е много възможно Путин да реши "да спре кранчето".

Тук трябва да поясним, че в подобна ситуация не само Tesla, а и останалите производители ще бъдат засегнати. Както и по време на корона кризата и ситуациите с проблемните доставки на компоненти, планове като този ще ударят всеки един автомобилен концерн, както и много други бизнеси.

Според Teslarati, материалът е базиран на предвиждания на германските власти за това, какво може да се случи занапред и трябва да го имаме на ум. Към момента изглежда, че няма планирани паузи в производството нито за Tesla, нито за други компании. Но в зависимост от това, как се развие ситуацията, може да очакваме рестрикции и ограничения от всякакъв вид...

fallback
  • #10
    До 8 ( преди 2 години )
    През 2019та Русия представлява 5.6% от вноса и 4% от износа на ЕС а ЕС и Британия са 45.8% от износа и 38.2% от вноса на Русия
  • #9
    До 8 ( преди 2 години )
    Така е Лада е добре сега не произвежда нищо това си е самодостатъчност тях не ги мисля
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    До 3,ти Лада не ги мисли,а мисли ако можеш въобще как ще се преживява за напред с тези скъпи стоки и горива,че без кола може ама без храна не.Русия е голяма и самодостатъчна и ще се оправи,но ЕС е замисим и ще отиде в канала.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    До 5,за производството на тези батерий трябват суровини,а те идват от там точно където се налажгт нечуваните и невижданите до сега санкции,които сами по себе си стрелят не в краката на тези към когото са предназначени, а деректно в слепоочието натези които ги налагат.То не е само това,но и метлите пак са от там и много други суровини,без които не може да съществува една автомобилна компания.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблемите няма да са само за Тесла, всички производители ще страдат. Но най-потърпевши ще са крайните потребители
  • #5
    До смешника 1 ( преди 2 години )
    Най-добре се смее този, който се смее последен.Дори Тесла да има някакви проблеми в началото на производството, много бързо ще ги реши като добави батерии в които да се съхранява възобновяемата енергия, която купува или пък, когато има излишък от каквато и да е енергия през нощта или директно от фотоволтаици върху завода.А след няколко месеца започва и местното производство на батерии и ще могат да си произведат на място огромен капацитет такива батерии, който да им захранват завода.
  • #4
    Колко да са еко ( преди 2 години )
    Нека сме честни трябва да вземат пример от Путинска Русия в момента тея нарко кравари от Тесла замърсяват в пъти повече от цялата автомобилна индустрия на Русия просто защото произвеждат в пъти повече веднага да вземат пример а и скоро ще фалират така викат "експертите" злобари а те "винаги познават"
  • #3
    До 1 ( преди 2 години )
    Не се безпокой Лада ще компенсират като намалят производството на коли стандарт евро 1 когато го почнат
  • #2
    Селянин ( преди 2 години )
    Няма страшно, Мъск ще предизвика Владо на още един дуел и най-много да останат и без ламарина за заводите.
  • #1
    смех ( преди 2 години )
    Е как с нефт и газ ще правиме екологични коли ама ребять нали щяхме да опазиме природата
fallback
Последни