fallback

Mazda разкри бъдещето на MX-5

Следващото поколение на роудстъра ще запази основните си оръжия

В момента Mazda се е фокусирала върху разширяване на SUV-гамата си, но японският автомобилен производител не е забравил MX-5. Емблематичният роудстър има гарантирано място в бъдещата гама на марката, като петото му поколение вече се разработва. И то ще запази достойнствата на своите предшественици, разкри през Autocar главният инженер на европейското подразделение на Mazda – Йоахим Кунц.

„Това е иконата на нашата марка и тя винаги се третира много специално. В момента изглежда, че ще имаме тази кола завинаги, като тя ще запази размерите, концепцията и двигателя с вътрешно горене. Разбира се, един ден ще трябва да я електрифицираме, но засега искаме да запазим настоящата концепция“, коментира Кунц.

Топ-инженерът допълни, че разработката на MX-5 се извършва от централата на Mazda в Япония, като европейското подразделение няма такова участие в нея каквото при другите масови модели на марката. Изявлението на Кунц подсказва, че компанията ще запази основните оръжия на роудстъра – компактни размери, ниско тегло, задно предаване и двигател с вътрешно горене.

В момента Mazda разполага с шаси със задвижване на предните колела, запазено за по-малки модели и бъдещи електромобили, както и с платформа със задно задвижване за по-големи и по-премиум електрифицирани модели като новата CX60. MX-5 може да използва някои компоненти от последния, като същевременно се възползва от най-новите технологии на двигателя.

Електрификацията със сигурност могла да подобри характеристиките на производителността и екологичните характеристики на роудстъра, докато малката батерия на умерено-хибридната система ще му позволи да остане лек. И ако бензиновият двигател звучи правдоподобно за още едно поколение, следващата стъпка вероятно ще включва изцяло електрическо задвижване, стига, разбира се, Mazda да не намери начин да използва синтетични горива в своите серийни модели.

Йоахим Кунц призна още, че MX-5 ще има по-дълъг жизнен цикъл в сравнение с други модели от гамата. Той ще бъде около 10 години за сегашното поколение на модела, което означава, че следващата - пета генерация, ще се появи през 2024 година.

fallback
  • #4
    Пропов ( преди 2 години )
    Всичко на този свят е баланс. Таза Мазда го доказва нагледно вече ок. 30 години. Ако нямаш пари за мощност, сваляш теглото и го разпределяш равномерно отпред - отзад. От там вече не ти трябва и сложно и супер твърдо окачване. Хубавите неща в живота са елементарни и ефективни но могат да бъдат оценени само от хора с определени нива на интелект. Точно като тази Мазда.Така де, който я мисли за глупава да погледне какви хора я карат.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Баце, кола разработена в Япония за японци, това че ти си 1,75 и 140 кила живо тегло си е твоя работа
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    MX-5 е кола посмешиши. Малко са колите, в които не може да се побере дори шофьор 1,75 м, да не говорим за 1,80 или повече. Дори днес видях един "разбирач" като онзи долния, на който челото му стърчеше над стъклото. Няма друга кола, която говори по-печални неща за шофьора си. Амин!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    MX-5 е кола икона. Малко са колите, които, като седнеш да ги караш после не ти се слиза. Още по-малко са тези, които при всяко качване те карат да се усмихваш, колкото и да ти е кофти деня. MX-5 кола, която доказва, че да ти доставя удоволствие не са конските сили най-важното. Много хора, които не разбират нищо от автомобили гледат първо мощността и от там си правят погрешните изводи. Това е, както при фотоапаратите. Надуват ти мегапикселите и си мислиш, че ще правиш хубави снимки, но не става.
fallback
Последни