fallback

Dacia Jogger: Тестваме най-евтината 7-местна кола в Европа

Новото семейно предложение на румънците няма нищо общо с досегашната Lodgy (ВИДЕО)

Eдинственото истинско богатство е биологичното, казваше една популярна писателка. Едва ли има нещо по-хубаво от голямото семейство. Но то си има и своята цена - особено когато става дума за семейния автомобил.                   Относително доскоро човек с повече от две деца можеше да си купи достъпен миниван. Само че в последните години минивановете постепенно изчезнаха от сцената, и сега единствената опция за седем седалки е голям SUV - което означава цена от 60,000 лева нагоре. Или поне така беше досега, до появата на тази кола. Новата Dacia Jogger.                  Това е автомобил, който чупи рекордите в много отношения. Jogger е най-дългата Dacia до момента, цели 4.55 метра. Междуосието й е с 3 милиметра по-голямо от това на актуалното Porsche Cayenne. Това е и колата с най-голям багажник на румънската марка. А също и, ако повярваме на рекламния им отдел, първият автомобил на Dacia в Це сегмента. Но най-важният рекорд на Jogger е друг: това е най-евтината 7-местна кола в Европа. И то с гигантска преднина.                     Още миналата година, когато за пръв път показахме тази кола, доста хора ни написаха във форума на Аutomedia.bg, че това е просто Lodgy със сменено име и сменен фасон. Всъщност не е така. Jogger е изцяло нова кола. Lodgy беше на доста допотопната платформа В0 на Nissan, която е на повече от 20 години, и се правеше в Мароко. Jogger е на абсолютно същата платформа, на която са новите Renault Captur, Renault Clio, Nissan Juke и Nissan Micra. И вече се сглобява в Румъния.                     Последното е много логично, защото, както вече сте забелязали, Jogger смело краде дизайн и компоненти от по-малкото Sandero. В предната половина двата автомобила са на практика идентични - от броните и светлините до оформлението на таблото вътре. Но там, където Sandero завършва с класическите форми на компактен хечбек, Jogger се разлива в една по-висока и дълга кутия. И не се опитва даже да скрие белезите от операцията.                    Най-симпатичното качество на Dacia като марка е колко честна е тя. Във всяка друга компания биха ви казали, че необичайната чупка при В-колоната е някакво оригинално дизайнерско решение. От Dacia честно си признават, че е само с една цел - за икономия.

Дизайнерите биха могли да измислят и по-плавен преход, разбира се. Но това би означавало да изменят предните панели - а използването на готовата предница от Sanderо спестява доста производствени разходи. В крайна сметка целта на Dacia е тъкмо тази - да ни предложи възможно най-евтиния продукт, но без да прави компромиси с практичност и надеждност.

                    Много други решения са подчинени на това. Максималният размер на джантите е ограничен на 16 цола, защото добавянето на по-големи би изисквало по-сложно окачване и по-големи калници. Изпускателната система е по-опростена от тази на Renault Clio, защото двигателите на Jogger нямат нужда от повече. Задните спирачки са барабанни - привидно стъпка назад. Но на практика е без значение, защото колата е доста лека - под 1.2 тона във варианта с пет седалки, и не е нужно твърде голямо спирачно усилие.                 Икономията продължава и вътре. Както и при Sandero, и тук можете да имате базовото ниво без какъвто и да било екран на мултимедията. Вместо това получавате удобна поставка, където да монтирате смартфона си, и приложение, така че да управлявате функциите му от волана. В по-високите нива има 8-инчова мултимедия с доста прилична графика.                   Както виждате, ние тестваме два варианта на Jogger: сивата кола е със седем места и в средното ниво на оборудване комфорт. Кафявата, цвят теракота, е с пет места и в най-високото ниво на оборудване: Extreme. Малко странно избрано име, защото тази кола е точно толкова екстремна, колкото и поничка със сметанов крем. Няколко стикера отвън и няколко дребни декоративни елемента вътре са единствената видима разлика с по-ниското ниво. Но все пак високото добавя неща като автоматичен климатик, камера за задно виждане и отопление на седалките. Иначе можете да си ги поръчате като допълнителни (и не много скъпи) опции.                  Ето най-после и цените. Най-базовият Jogger със 100 конски сили, фабрична газова уредба и пет места е 28 300 лева. Това включва LED светлини и релси на покрива. Най-евтината кола със седем места е около 30,000 лева. Ниво Comfort, което вече има климатик, 8-инчова мултимедия, кожен волан, круиз контрол и заден паркинг сензор, е доста под 32,000 лева. Най-скъпият възможен Jogger в "екстремното" ниво е мъничко над 36,000 лева - със 110 коня максимална мощност и със седем места.                     В повечето 7-местни SUV, да си го кажем честно, последният ред седалки е за заблуда на противника. Най-много да качите две деца за къса дистанция. Не и тук обаче. Ако изключим влизането, което не е изпълнено с достойнство, нямахме никакви оплаквания на задната седалка. Даже човек с ръст 1.91 има достатъчно място над главата си, може да се облегне комфортно назад, и има даже някои малки хитрости като магнита, който държи колана закачен на тавана.                   Багажникът също заслужава само добри думи. В петместната версия той побира 565 литра. В седемместната е само 160. Но можете да сгънете съвсем лесно третия ред седалки, и дори да приберете втория плътно напред. Тогава товарното пространство вече надхвърля 1800 литра.

Разбира се, да пришиеш по-голяма задница към един компактен автомобил никак не е трудна задача. Трудното е да направиш такъв Франкенщайн управляем. Но всъщност Jogger се представя изненадващо добре. Пътното поведение слабо се отличава от това на Sandero - колата стои стабилно, завива уверено и дава достатъчно обратна връзка. Скоростният лост превключва с приятното усещане за добър механизъм, което бяхме взели да забравяме покрай електрическата инвазия напоследък. Няма и помен от луфта и вибрациите, което се усещаха при старото поколение дачии.                     Освен това новата Dacia има доста висок просвет - 20 сантиметра стандартно, и около 16 см при пълна натовареност. Излишно е да ви казваме защо това е предимство в страната на Агенция Пътища.

И после стигаме до двигателите. Засега вариантите са само два. Единият е с новия еднолитров турбомотор TCe 110, с алуминиев блок и променливо газоразпределение. Развива 110 конски сили и завидните 200 Нм максимален въртящ момент. Не е най-плавно работещият двигател на света. Но е пъргав и позволява лесни изпреварвания.     

Dacia Jogger TCe 110

110 к. с. максимална мощност

200 Нм максимален въртящ момент

180 км/ч максимална скорост

10.5 секунди 0-100 км/ч

Вторият вариант е пак еднолитров, но с познатата ни двугоривна система - бензин и пропан бутан. Газовата бутилка е на мястото на резервната гума. С нея и с пълен резервоар можете да минете над 1200 километра, без да спирате.

За много хора минус ще е само, че вече няма опция за вариаторен автоматик. С него колата просто не би покрила новите стандарти за емисии на Европейския съюз, обясни ни главният инженер на проекта. Засега Jogger е само с ръчни скорости.                     Това ще бъде компенсирано скоро, защото Dacia се готви да пусне и модел с новата хибридна E-Тech система на Renault. С други думи, първата Dacia в историята, която ще бъде задвижвана с технология, създадена оригинално за Формула 1.

Все пак да ви предупредим, че и тя няма да бъде особено екстремна. Общата мощност е 140 коня, но целта на хибридната система не е бързина или динамика. Целта е ефективност. Или, както честно биха го казали от Dacia, да ви излиза максимално евтино.        Още снимки от теста на Dacia Jogger вижте в ГАЛЕРИЯТА:

        

 

fallback
  • #23
    До 26 ( преди 2 години )
    10 годишно на "реални" 80 000 нали. Само за 15 000 лева. Нищо че ново е било 75 хилки. Вярвайте си. За съжаление автоджамбазите в БГ предлагат само *** защото това се търси. Разбира се може да вземете машина от Германия от официален дилър на марката. Познайте каква ще е цената.
  • #22
    До 25 ( преди 2 години )
    Абе ти този тест кога го направи че EURONCAP още не са я тествали тази кола. Колко здраво се излагаш с липсата на умствен багаж ако знаеш!
  • #21
    УМЕН ШОП ( преди 2 години )
    Едно 10 годишно ЦРВ с всички ексри е 10 пъти по-добре от този продукт,и всичко да му смените пак ще ви излезе по-евтино от най-високото оборудване на дачията.
  • #20
    Алексей ( преди 2 години )
    За краша теста не съм споменал звездите. Деформациите, които не дават шанс да се преживее без травми сравнително поносим удар, при който на Голф вратите се отварят и хората излизат. Тука хората са с ужасяващи травми, а вратите са заклещени и трябва да се разрязва.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Екстра си е дачията.
  • #18
    до #22 ( преди 2 години )
    Няма да ми отговори, знаеш ли защо? Не, че е ***, то това е повече от ясно, а защото тест НЯМА! Все още тестове за които говори ОЛИ-то на този нов модел не са правени. Та как ще отговори. Нали ще лъсне още повече, че е ку-хар-ник, няма 5 лв. в джоба, кара нов внос на 20+ г. и плюе по Дачия, защото не може да си я позволи. Това е типичният шофер на Гоуф. Ако е продал някоя нива на дядо си може и с нещо друго да е но задължително е от ВАГ-групата. Дачия, много им бърка отзад...
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    До 21,той няма да ти отговори,защото само го е прочел без да го осъзнае защо е така.Ами например няма камера за следене на пътя,,няма и такава за следене на пътните знаци,автоматичен спирачен асистент и автопилот за поддържане на дистанция от предния автомобил и още редица такива глезотий без които можеш и да минеш но според тъпирите на еуроенскапа това са все минуси и не ти дават броя точки и те слагат в графата не най-надежден. Иначе колата е супер вчера поне я видях на живо,заслужава си.
  • #16
    до #18 ( преди 2 години )
    Би ли казал нещо повече за този колосален провал на краш теста? Ще бъде интересно да се разбере в коя точно дисциплина от теста се е провалила тази кола и с какво.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако под провал визирате, по-малкото звезди на краш теста, то това е поради липсата на някой електронни системи (все пак няма как да има всичко за тези пари). Иначе платформата си е също толкова здрава колкото и на много по-скъпите конглокенти (вижте резултатите на Клио).
  • #14
    До 18 ( преди 2 години )
    Кое е по добре - нова Дачия 2022 или десетгодишен мерджан на 300 000 км с неясна история и състояние на въздушните възглавници.
fallback
Последни