Слуховете, че подразделението Gazoo Racing на Toyota ще пусне спортен автомобил, с който да конкурира модели като VW Golf R, вървят повече от 2 години. През миналата есен японският производител стартира рекламна кампания за модела, който най-после беше представен официално.
И така - представяме ви първата по рода си Toyota GR Corolla. Както се очакваше, хот-хечът със задвижване на всички колела, предназначен основно за американския пазар, технически се оказа подобен на модела GR Yaris, продаван в Япония и Европа. Подобно на "свирепия" Yaris, спортната Corolla е проектирана с идеята за рали-състезанията и е произведена в същия завод в Мотомачи, като двата модела споделят много части.
Агрегатът - 1,6-литров G16E-GTS, който и досега беше считан за най-мощният турбомотор в света, вече развива 300 к.с. (при GR Yaris те са 272). Максималната мощност се достига при 6500 об/мин. Ограничението на въртящия момент е 370 Нм, колкото и при японската версия на GR Yaris (при европейската е с 10 Нм по-малко), като се предлага в диапазона от 3000 до 5500 об/мин.
Инженерите на Toyota са взели от Yaris още 6-степенната механична скоростна кутия и системата за задвижване на всички колела GR-Four с три режима на разпределение на сцеплението - 60:40 за ежедневно шофиране, 30:70 за удоволствие от шофирането по криволичещи пътища и 50:50 за бързо шофиране . Механични самоблокиращи се диференциали на двете оси ще се предлагат по избор. Динамичните характеристики на Toyota GR Corolla все още не са разкрити.
Подобно на същия GR Yaris, новата GR Corolla има по-твърда каросерия от "гражданския модел", като броят на заваръчните точки и лепилните съединения е значително увеличен. Хот-хечът получи получава окачване McPherson отпред и двойни лостове отзад, като то е комбинирано със задвижване на четирите колела и съответно осигурява максимална маневреност и стабилност. Част от детайлите са от алуминий, като така се постига намаляване на теглото.
Визуално Toyota GR Yaris се откроява с оригинални брони, увеличени калници (предните са с вентилация), спойлер на покрива, тройна изпускателна система, 18-инчови алуминиеви джанти с широки гуми Michelin Pilot Sport 4 235/40 R18.
Стандартната версия на модела, наречена Core, ще влезе в продажба по-късно тази година. Toyota ще пусне и ограничено издание GR Corolla Circuit Edition, която ще се появи на пазара през 2023 г. Тя ще получи вентилиран преден капак, покрив от въглеродни влакна, по-голям заден спойлер в контрастен цвят, червени спирачни апарати, както и велурени спортни седалки вместо плат.
Още снимки на новия хот-хеч на Toyota - вижте в галерията:
В базовото оборудване в този случай ще бъдат включени блокажи на диференциала и първокласна акустична система, които при версията Core ще се предлагат като допълнителни опции.
Снимки: Toyota