fallback

Италия и Германия в нов сблъсък - Maserati Grecale срещу Porsche Macan

Ще успеят ли по-голямата мощност и нови технологии да се справят с утвърдения ветеран

Предизвикателството "Италия срещу Германия" беше възобновено с излизането на новия компактен SUV на Maserati - Grecale. Той ще трябва да се справи в един доста оспорван сегмент, където традиционно печелят германски модели. И ако показаният по-рано тази година брат на Grecale - Alfa Romeo Tonale, ще трябва да спори с BMW X3, Audi Q5 и Mercedes-Benz GLC , то Grecale определено се цели по-високо - в Porsche Macan.

Сблъсъкът обещава да бъде доста оспорван, тъй като от една страна има млад италиански дебютант, който се изправя срещу опитен германски ветеран, спечелил доверието на потребителите. Grecale може да разчита на по-модерен дизайн и на последно поколение технологии и двигатели, но дали това ще бъде достатъчно, за да подкопае един от лидерите в сегмента на спортни SUV?

Еднакъв стил, различна формула

Grecale и Macan споделят едно и също позициониране на пазара, като могат да бъдат определени (поне донякъде) като по-малките братчета на Levante и Cayenne съответно. Снабдени с линия, подобна на спортен SUV с понижено окачване, като размери те са доста различни.

Maserati е по-голям във всяко отношение. С дължина от 4,86 ​​метра той превъзхожда Macan с цели 14 см. Междуосието му е 2,9 метра (+9 см), а освен това е по-широк и по-висок от конкурента си. Това позволява и повече място за багаж - 535 литра (570 литра Trofeo V6), докато Macan разполага 458 литра.

Размери

Maserati Grecale: дължина 4,86 ​​м, височина - 1,66 м, широчина - 1,98 м, междуосие - 2,90 м, обем на багажника - 535 литра

Porsche Macan: дължина - 4,72 м, височина - 1,62 м, широчина - 1,93 м, междуосие - 2,81 м, обем на багажника - 458 литра (1503 литра при свалени задни седалки).

Луксозен интериор

Интериорът и на двата SUV-а е фокусиран върху простора, комфорта и качествените материали. Както Maserati Grecale, така и Macan предлагат широки възможности за персонализация, така че спорът в този аспект е равностоен. При технологиите обаче нещата стоят по-различно.

Салонът на Maserati Grecale се отличава с цифров приборен панел с конфигурируема графика и 8,8-инчов дисплей за аксесоари, покрит с централния 12,3-инчов MIA (Inteligent Assistant) екран за информация и развлечения. Той е и най-големият, монтиран някога на автомобил на Maserati.

Компактният SUV на Porsche все още има голям 10,9-инчов дисплей, но инструментите са класически с три кръгли секции, две от които са аналогови. Той е насочен към клиенти, които предпочитат по-минималистичен избор, за да избегнат разсейването по време на шофиране.

Предлаганите от двата модела опции са много сходни. В допълнение към функциите за навигация и комфорт (като управление на бордовия климатик), и двата SUV позволяват интеграция с Apple CarPlay и Android Auto (предлага се като опция срещу заплащане в Macan).

Двигатели - Maserati печели с V6 с 530 к.с.

Сравнението на това, което се намира под капака, изглежда в полза на италианеца. Гамата двигатели на Maserati Grecale включва 2,0-литров 4-цилиндров "мек хибрид" с мощност от 300 и 330 конски сили (450 Нм въртящ момент и за двата), а на върха на гамата е версията Trofeo, която е оборудвана с двигател 3.0 V6 битурбо с 530 к.с. и 620 Нм.

Porsche Macan, от своя страна, започва с 2,0-литровия 4-цилиндров мотор с 265 к.с. и продължава с двигател 2.9 V6 във версиите S и GTS, развиващи съответно 380 и 441 к.с. За разлика от Maserati, който използва 8-степенна автоматична скоростна кутия, германският кросоувъра разчита на 7-степенен PDK автомат с двоен съединител.

Grecale печели срещу своя съперник благодарение на максимална скорост от 285 км/ч (срещу 272 км/ч) и ускорение от 0-100 км/ч за 3,8 секунди (срещу 4,5 секунди) .

Двигатели на Maserati Grecale

2.0 MHEV 300 к.с. 450 Нм 5.6 секунди 240 км/ч 2.0 MHEV 330 к.с. 450 Нм 5.3 секунди 240 км/ч 3.0 V6 битурбо 530 к.с. 620 Нм 3,8 секунди 285 км/ч

Двигатели на Porsche Macan

2.0 турбо 265 к.с. 400 Нм 6,4 секунди 232 км/ч 2.9 V6 S 381 к.с. 520 Нм 4,8 секунди 259 км/ч 2.9 V6 GTS 441 к.с. 550 Нм 4,5 секунди 272 км/ч

Електрически модификации

Официално беше обявено, че италианският SUV ще получи електрическата версия Folgore (на снимката) с батерия с капацитет 105 кВт/ч и агрегат с 800 Нм въртящ момент.

Същата съдба ще сполети и съперника му, чиято електрическа версия ще излезе през 2023 г. (на 10-ата годишнина от появата на модела), като тя ще бъде изградена на платформата платформата PPE, разработена съвместно с Audi.

Други промени, които се очакват при модела на Porsche, е коригиране на производителността на двигателите, както и на оборудването, за да може Macan да се справи не само с Grecale, но и с други конкуренти на пазара.

fallback
  • #12
    Dsadsa ( преди 2 години )
    Купи си Порше да караш с кеф и да ти е мирна главата. Мазерати за гледане и лъскане в автомивката.
  • #11
    До 15 ( преди 2 години )
    Много ми е смешно да чета коментар от човек, който никога не е карал Порше и единствения му допир с Порше е някоя снимка. А хората които са карали Порше казват че това е най-добрата кола в света. Така, че за теб, който не си карал никога Порше, може да е боклучава, но за експертите е най-доброто. А това което за експертите е боклучава кола е това, което ти харесваш най-много, някоя спъната 20 годишна малолитражка. Както е казал народа, високото грозде е кисело.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Порше е супер надценена марка с едни и същи боклучави модели новитебим модели не са мръднали от старите но пропагандата върви ли върви.
  • #9
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Цената на чисто новото МАЗЕРАТИто се очаква да стартира от около 64 хил. ЕВРО докъм 75-80 хил. за най-върховия им модел Трофеото; докато при новото ПОРШЕ тя ще тръгва от около 54-60 хиляди ЕВРА като ще достигне някъде 70-75 хиляди, като това са предварителните прогнозни разчети за Германия... Разбира се, засега е малко рано да се разбере окончателното им ценово позициониране на тези два нови модела.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Доста ще е трудно за Мазерати, Мазерати бе топ спортна марка преди 40-50г. след това умря, сега тука някакви опити от няколко години се опитват да я възродят, дори монтират двигател от Ферари на топ версиите, но си е мъка, миналата година за да вдигнат продажби направиха намаление на 50% от цената, дори Българския дилър предлагаше чисто нов Гибли за 130К лв. Колкото струва мудна КИА Соренто. Порше е с традиции и първи места по надеждност а Мазерати на последните. Трудно ще е за италианците.
  • #7
    radoslav ( преди 2 години )
    Споко бе кво се газираш.Мазерати ще продадат 100 бройки не повече.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизайна на Мазератито вече е остарял, а още не е излязло. Изглежда като събрано от дизайните на няколко 10 годишни коли. В ставнение с немските марки тия не продават нищо. Имат лош имидж(особено в САЩ) колите им са трагедия и се обезценяват със скороста на падаща мазилка.
  • #5
    mariovial ( преди 2 години )
    Още не излязло Мазерати срещу девет годишно Порше, пак щуротий!
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Принципно харесвам Мазерати като бранд, но мисля, че доста са се поизложили с дизайна. Фаровете бият направо на Форд Пума, интериора на Кия от преди няколко години и визуално задницата изглежда доста тежка (не че и Макана е кой знае колко добре в това отношение)... Ако е Мазерати бих си дал парите за Гибли!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    А сравнение по отношение на цената? Или това не е толкова важно?
fallback
Последни