fallback

Нов пик на цените на употребявани коли в Германия - кои са най-скъпи?

Според експерти краят на тази тенденция на пазара засега не се вижда

Цените на употребяваните автомобили в Германия са по-високи от всякога и краят на растежа им, поне според експерти, не се вижда. Какви са причините и кои модели са най-евтините?

Като цяло тенденцията на пазара е една и съща за всички автомобилни сегменти - нагоре. В сравнение с 2021 г. най-силно са поскъпнали моделите от среден клас - с 14,1%. Следват употребяваните малки автомобили (+11,9%) и компактни модели (+11,0%).

Това развитие се потвърждава и от компанията за изследване на автомобилните пазари Deutsche Automobil Treuhand (DAT). Нейните експерти изчисляват, че остатъчната стойност на 3-годишен бензинов автомобил се е увеличила от 55,6% от новата цена през януари 2021 г. на 64,5% през 2022 г. В сектора на дизеловите автомобили ръстът е по-значителен - от 52,9% на 62,3%. Най-малко поскъпване на употребяваните автомобили се наблюдава в сегмента на микробусите (+ 1,8%), на SUV (+ 7,6%) и на спортните автомобили (+ 8,5%).

Всъщност, тенденцията за забележимо увеличение на цената на употребяваните автомобили започна се появи още в средата на 2021 г. Тя се дължи на няколко причини, които взаимно я засилват. В резултат на пандемията на коронавирус, например, индивидуалната мобилност се увеличи. Много германци преминаха от обществен транспорт към лични автомобили.

Вторият момент е, че намаляването на покупките на нови автомобили води и до недостиг на употребяваните коли. По време на пандемията много автомобилни производители бяха принудени да затворят работа, което доведе до недостиг на части и забавяне на доставките.

В резултат на това предлагането на германския пазар на употребявани автомобили намаля за първи път от десетилетия. За 2021 г. „минусът“ е 11% спрямо предходната година. Особено силно са засегнати микробусите, където предлагането е намаляно с 22%. В сегмента на субкомпактните модели спадът е с 19,6%, а при компактните – с 14,8%. В същото време гамата от премиум-автомобили, напротив, се увеличи (+12,9%).

Превозните средства, задвижвани от алтернативни форми на енергия, засега играят незначителна роля на пазара на употребявани превозни средства. Ако през януари 2022 г. от всички произведени превозни средства електрическите превозни средства са 11%, то в офертите на „употребяваните“ техният процент е само 1%.

Снимки: Motor.at

fallback
  • #8
    Бай Ставри ( преди 2 години )
    Те вече са тук!!!
  • #7
    Син ( преди 2 години )
    До#6:Бай Харалампи си предполагам? Виж сега, то хубаво нова кола на лизинг, ама после нали се сещаш, че докато не свърши лизинга, не трябва да се разболява? А колко време трябва да си напълно здрав, зависи от това, каква кола си си купил. Пардон,каква кола са ти дали да караш,защото ти де факто ще я купуваш поне няколко години.
  • #6
    Бай Х.. ( преди 2 години )
    Никога кола втора употреба,ама никога!Нова,на лизинг е 100 пъти по-добре !!!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки работещ европеец би предпочел автомобила си пред градския транспорт заради: 1. Тероризма 2. Ковид 3. Останалите пътници в гр. транспорт ( основно емигранти).
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Да им пратим нов внос на изпадналите германчета, дето си спряха северен поток 2, обмислят да спират СП1 и отдавна си закриха ядрените централи! Тези са по-зле и от нас по отношение мисленето...
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Напълно нормално след като за някои модели нов автомобил се чака над година, интересното е, че се оказва можеш да продадеш 3 годишна кола на почти същата цена която си я закупил ако е имало голяма отстъпка.
  • #2
    Тряя да си яко тъп ( преди 2 години )
    Нова кола няма кой да купи.Продават, ама на финасов лизинг.Ползваш винаги най-новото естествено ако можеш да си го позволиш.Най-много продават Народните коли следвани от румънският Задръстър.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Намалява покупката на нови коли, заради кризата и обедняването на европейците, обаче ги спират за Русия, за да угодят на краварите, които подпалиха поредната война в Европа естествено. 2 световни войни европейците не си науч3ха урока и продължават с пълна сила да създават 3-та. Сега се прострелват в крака, за да си закрият малкото останали печеливши производства, за да могат да ги закрият, защото ще дойдат други, които ще им заемат мястото. Азиатските фирми чакат да се настанят в Европа...
fallback
Последни