fallback

Електромобил ще бъде "Световна кола на годината"

Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 са финалистите в конкурса

Организаторите на конкурса "Световен автомобил на годината" съобщиха тримата финалисти във всяка от шестте категории на надпреварата, която преминава под сериозна доминация на електрическите превозни средства.

В главната категория - "Световен автомобил на годината", и трите финалиста са електромомили, което означава, че победителят ще е модел, задвижван изцяло на ток. Това са Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6. Като основен претендент за първото място се сочи Ioniq 5, който попада и в тройката за "Световен електромобил на годината". Там неговите конкуренти също са много сериозни - Audi e-tron GT и Mercedes-Benz EQS.

При луксозните автомобили също доминират електромобилите, като до финала достигат Mercedes-Benz EQS и BMW iX, които ще спорят за първото място с Genesis GV70. В категорията World Performance Car, финалистите са Audi e-tron GT, BMW M3/M4 и Toyota GR86 / Subaru BRZ. Това е доста разнообразна група, тъй като претендентите варират от достъпни купета със задно предаване до електрически автомобил, който развива до 646 к.с.

Електромобил ще бъде и победителят в категорията "Дизайн на годината", като претендентите в случая са Audi e-tron GT, Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6. Единствено при "Градски автомобил на годината" положенията е различно, като там за победата ще спорят Opel Mokka, Toyota Yaris Cross и Volkswagen Taigun.

Победителите ще бъдат обявени на автомобилното изложение в Ню Йорк на 13 април.

fallback
  • #15
    До долния ( преди 2 години )
    Точно обратното е. За да получиш максималната скорост на зареждане трябва да зареждаш на 800 волта зарядна станция.Могат да се зареждат и на 400 волта, но тогава зареждането не е два пъти по-бързо както казваш, а почти два пъти по-бавно отколкото на 800 волта.
  • #14
    3-фазния ( преди 2 години )
    #6 800V не е зарядното, а батерията т.е. 800-волтова архитектура имат корейците като Порше, т.е. със същите проводници като останалите коли на 400 волта имаме 2 пъти по-бързо зареждане, по-малко топлинни загуби и т.н. Същото е и при Тайкан. Това е бъдещето. От 400-волтовите коли САМО Тесла пълни с над 200-киловата, заради специална тяхна си технология на охлаждане на проводници, портове и батерия, както и други техни неизвестни за нас и света разработки.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма какво да са спори. Ионик 5 е финалист в 3 категории а Фолксваген ги няма никъде. В ел колите Европа ще гони Азия а не както досега.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Обаче ако ти трябва сносна ел кола с по-голям багажник Шкодата си е ок. Просто технологично е доста по-назад. Още повече се говори че тази година излиза фейслифт на IONIQ 5 който е с по-голяма батерия, с подобрено зареждане, с камери вместо огледала включително за огледалото в купето което обезсмисля задната чистачка образа ще се вижда на екран от задна камера. А и при всички сравнителни тестове на Хюндая с ID.4 и Enyak печели IONIQ 5. Просто по-добре направена кола с по-добри технологии.
  • #11
    #6 ( преди 2 години )
    IONIQ 5 e класа над ID.4, а Enyaq е по-евтината версия на ФВ. Корееца е с 800V зарядно което позволява 2 пъти по-бързо зареждане от ID.4 и Enyaq. Въпреки по-малката батерия 74kWh срещу 82 на Шкода пробега е същия, но мощността на IONIQ 5 e 305 коня срещу 265. Ускорява до 100 за 5 сек а Шкодата за 7. Мах скорот 185 срещу 160 на Шкода. Междуосието е 3 м срещу 2.7 което прави купето по-просторно и пътуването по-комфортно. V2V колата е като подвижна батерия и може да се захранват всякакви ел уре
  • #10
    IM-дртiйУайтБoй! ( преди 2 години )
    Ще ми стане много интересно, занимателно и интригуващо, ако се случи тъй, че... Виж: ЦИТАТА...При луксозните автомобили също доминират електромобилите, като до финала достигаха M-Benz EQS и BMW iX, които ще спорят за палмата с Genesis GV70 ...И епикYpейчето вземе и ги гътне двата гоУеми ГЕРМАН.супер-премиуми и се окичи заслужено с 1-то МЕСТО, и тогава КАКВО ли ще пишат и кажат техните заблюдени фенс тук,сега и в бъдеще...тъй като ИНТРИЖКАта бая ке се заплите и то на СВЕТОВНО НИВО
  • #9
    Ганчовец ( преди 2 години )
    Киа-та ще е, казвам ви
  • #8
    Класика. ( преди 2 години )
    Казах ви! Ако трябва с бой и полиция,но пак ще ни ги наложат тези опасни за здравето на хората и за околната среда токсични коли!!!!...-също като ковида!!! Бодеш се и умираш!!!...-сега купуваш и умираш!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Тролей ще бъде кола на годината
  • #6
    До #5 ( преди 2 години )
    Интересно би ми било да споделиш и сравнението ти с Шкода Ениак 80Х (4х4 версията). На първо четене Ioniq ускорява по-бързо, но пък шкодата е с малко по-голям пробег, много по-голям багажник и по-голям пътен просвет. Освен това на шкодата могат да й се добавят разнообразни полезни екстри като например 220 волтов контакт в конзолата на задния ред, което е доста практично за хора в движение, работещи на лаптоп. За мен лично шкодата изглежда по-добро решение за същите пари.
fallback
Последни