fallback

Renault остава в Русия, за да избегне „национализация“

Френското правителство подкрепя решението на производителя

Френският производител Renault е един от малкото световни автомобилни гиганти, които все още не са спрели бизнеса си в Русия, включително местното производство, заради военните действия в Украйна. Според Automotive News Europe, това се дължи на факта, че французите се страхуват от евентуална „национализация“ на основния им актив в страната - АвтоВАЗ.

Както е известно, Renault притежава производителя на автомобилите Lada, като това става чрез съвместното предприятие Rostec Corporation. Негов ръководител е Сергей Чемезов, който е в списъка с лица, на които са наложени тежки санкции от властите в САЩ.

Французите притежават 2/3 от предприятието и евентуално оттегляне би им струвало прекалено скъпо. Източници на изданието твърдят, че решението на Renault да остане в Русия е подкрепено от френското правителство, което на свой ред е основен акционер автомобилния производител.

Според Асоциацията на европейския бизнес, през февруари тази година автомобилите Lada представляват почти 20% от руския пазар, благодарение на което целият френско-японски алианс държи вече 35% от продажбите. Самата компания АвтоВАЗ има важна роля в глобалната стратегия на Renolution, насочена към подобряване на бизнеса на Renault Group, в която работят около 40 000 души у нас.

В момента концернът е спрял производството както в завода си в Москва, така и в заводите в Толиати и Ижевск, но това не е заради санкциите срещу Русия, а поради недостиг на компоненти. В АвтоВАЗ обаче са готови да продължат работа дори без подкрепата на Renault, като произвеждат само два модела - Niva Legend и Niva Travel, тъй като всички компоненти за тях са руски. За другите са нужни доставки от компания-майка Renault.

fallback
  • #8
    Антибляд ( преди 2 години )
    "..подобряване на бизнеса на Renault Group, в която работят около 40 000 души у нас."Къде е това "у нас", бе Пешо? Ти българин ли си, ватенка ли си, или си просто един копировач на хибридни руски новини?А?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Още една причина никога дори да не се и замисляш за Рено, жалко наистина жалко.Иначе дано Путин намери работа на стотиците хиляди безработни руснаци които останаха на улицата след като всяка една уважаваща себе си фирма се изтегли от там.
  • #6
    az ( преди 2 години )
    "читавите фирми" се били изтеглили от Русия. Сигурно за това корпорации като Тойота и Хюндай си натискат парцала и ще продължат да работят в Русия. Mitsubishi Industries също !
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Така или иначе Русия няма да спечели нищо значимо от това ако спрат инвестициите и намалят разходите до минимум но поне няма да си загубят активите. Други марки дето са продавали по няколко десетки хиляди с по 1 малък завод могат да си го позволят но Рено имат производствен капацитет за половин милион коли що да го оставят Русия да го открадне
  • #4
    Бай Дън ( преди 2 години )
    Нареждам Рено да остане в Русия като най-ефикасна санкция! Що руснаци ще бъдат увредени от ползването му ..
  • #3
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Всички читави фирми се оттеглиха безпроблемно от Рашата! Останаха само полуфалиралите, които се чудят къде да си пробутат боклиците, т.е. такива като рено.
  • #2
    До #1 ( преди 2 години )
    Ще играят карти, като няма внос на детаили. Всъщност става въпрос за Лада, но и тя ще дойде скъпа за фалиралите
  • #1
    FenIX ( преди 2 години )
    Значи Европа се готви да плати отказа от руските енергоизтипници а французите ги е страх да не изгубят дори един завод за коли. И при тия санкции какво точно ще произвеждат Рено и кой ще го купува в една фалирал Русия?
fallback
Последни