fallback

Volkswagen ID.Buzz беше представен в два варианта

Продажбите на електрическия наследник на легендата T1 започват през есента

Електрически автомобил Volkswagen ID. Buzz, който дебютира като концепция на автомобилното изложение в Детройт преди повече от пет години, вече е готов за серийно производство. Германската компания представи две модификации наведнъж - петместен микробус и триместен Buzz Cargo. И двете ще бъдат качени на поточната линия в завода в Хановер през първата половина на годината, а продажбите им ще стартират през есента.

Моделът, който Volkswagen нарича идеологически наследник на легендарния T1, е изграден върху платформата MEB, която вече ни е добре позната от хечбека ID.3 и кросоувъра ID.4. Пътническата версия е с размери дължина – 4712 мм, широчина – 1985 мм и височина – 1937 мм, а товарната се оказа само с милиметър по-висока заради лека разлика в шасито. Разстоянието между осите и в двата случая е 2988 мм, а обемът на товарните отделения е съответно 1121 литра и 3,9 кубически метра.

В началото на продажбите и двете версии ще бъдат достъпни за европейците с един електродвигател с мощност 204 к.с. и 310 Нм, задвижващ задната ос. Той се захранва от батерия, монтирана под пода, която има капацитет от 82 кВт/ч (използваеми са 77 кВт/ч). Системата поддържа мощност от 170 кВт/, като зареждането от 5 до 80% отнема около 30 минути. Пробегът на електрическия ван с едно зареждане ще бъде обявен по-късно.

Самото зареждане е двупосочно - ако е необходимо, автомобилът може да се използва като резервен източник на енергия. От динамичните характеристики досега е разкрита само максималната скорост, която е електронно ограничена на около 145 км/ч.

Volkswagen ID. Buzz получава изцяло LED-светлини, като фаровете и стоповете са свързани с плътна лента, която се използва за първи път при модел на подразделението VW Commercial Vehicles. Една от стилистичните препратки към T1 е логото на марката, което беше увеличено в сравнение с други настоящи автомобили.

На клиентите ще бъде предложен избор от 11 едноцветни и 4 двуцветни варианта за цвят на каросерията. Размерите на колелата ще варират от 18 до 21 цола. Микробусът има централна въздушна възглавница между предните седалки – както при най-новата S-Class на Mercedes, а при по-високите нива на оборудване седалките са с електрическо регулиране и имат функция за памет. Задният диван се движи в надлъжна посока до 150 мм. По-късно на базата на тази версия ще бъде направен и 6-местен ван с три реда седалки.

Buzz Cargo по подразбиране е триместен, като може да бъде поръчан с отделна седалка за пътника. Товарното отделение, разделено с преграда, е предназначено за два европалета и е оборудвано с крепежни елементи.

Салонът на Volkswagen ID. Buzz е оборудван с 10-инчов цифров инструментален панел и мултимедиен сензорен екран с подобен размер. Срещу доплащане ще се предлага 12-инчов екран на информационно-развлекателния комплекс с навигация. В списъка с опции попадат още адаптивен круиз контрол, асистент за паркиране, асистент за шофиране и др.

През 2023 г. европейските Volkswagen ID. Buzz и ID. Buzz Cargo ще получат версия с дълго междуосие, като в същото време ще разширят гамата от електрически двигатели и батерии. Микробусът с увеличено разстояние между осите ще бъде 7-местен. Освен това, към семейството ще бъде добавен кемперът с ID. California.

Още снимки на електрическия миниван - вижте в галерията

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Много е готино. За съжаление май ще е доста скъпо.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Удобно за такси и работна кола
  • #6
    Пробег и цени ( преди 2 години )
    Пробега е 500км в смесен цикъл и за градски доставки е идеално. Цената на пътническата версия в Германия е от 54хил евро а за товарната се очаква да е от около 47хил евро
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    В началото се чудех защо пускат модел точно в сегмент, който отдавна загина под колелата на кросоуърите...Но предвид представянето изглежда, че въобще не таргетират частни собственици, а корпоративни клиенти, които търсят електрически варианти, но на пазара почти няма...Както ID.3 е електрическият вариант на Голф, това е електрическия вариант на Caddy. Смислени частни продажби вероятно ще правят само в САЩ, където оригиналният Микробус е бил някакъв младежки феномен. Добра стратегия!
  • #4
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    тази тенденция изобщо не ми харесва...защо представят продукт, чиито продажби ще започнат едва след 6-7 месеца...това означава, че нито производствената нито продажбената инфраструктури са готови...продуктът още не е завършен, а го представят...до преди няколко години представяха автомобила и след 2 месеца вече беше в продажба...
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Симпатично изглежда, сякаш е насочен към млади хора, пък е пътнически ВАН с доста място за багаж. Особенно товарната версия с 4 кубически метра обем за багаж и вместимост на два евро палета. Което е сериозен товарен обем, все неща които младите хора не биха ползвали. Това си е за транспортни фирми, нещо от рода на Спиди и Еконт, където това младежко излъчване едвали ще е приоритет. Но иначе изглежда добре.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Сякаш си се засилил да купуваш такава кола, че да те отказват
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Пробега и цената са неизвестни ... Поне първото да бяха обявили. С второто е ясно че ще ни откажат.
fallback
Последни