fallback

Новото Renault Arkana: Да си играеш с по-големите

Френският хибрид заема дизайна си от премиум сегмента, а технологиите - от Formula 1

SUV, но с очертанията на купе: премиум производителите отдавна откриха тази топла ниша на претъпкания автомобилен пазар. Беше само въпрос на време и някоя масова марка да се опита да се настани в нея. Марката, разбира се, е Renault, а моделът се нарича Arkana.                Ако това ви звучи познато, не се чудете - всъщност автомобил със същото име и почти идентична външност от няколко години се предлага на руския пазар. Трябва обаче да уточним нещо много важно – тази версия технологично е съвсем различна от предназначената за Европа Arkana. Руският модел е на платформата на Dacia Duster и с двигатели и задвижване, недостъпни у нас заради стандартите за емисии.

       Европейската Arkana е изградена на значително по-модерната платформа CMF-B, която се ползва съкщо от актуалните Clio, Captur и Nissan Juke.  Дължината на автомобила надхвърля четири и половина метра, а благодарение на скосения таван аеродинамиката е подобрена с 25% в сравнение с обикновен SUV от същия клас. Тоест онова, което купеобразната форма ви отнема като практичност, ви връща като икономия и управляемост.              Интериорът е в стила на познатите ни модели на Renault, най-вече на по-малкия като размери кросоувър Captur. Впечатляват цифровият приборен панел и дисплеят на мултимедийната система, както и електромеханична ръчна спирачка. Планките за смяна на предавката от волана напомнят на доста по-скъпи конкуренти.                 Европейската версия предлага и много по-богато оборудване от руския вариант, като в него влизат адаптивен круиз-контрол, система за поддържаве на лентата на движение, асистент за наблюдение на слепи зони, система за автоматично спиране и така нататък.                     В Renault определено са помислили и за удобството. Мястото на втория ред седалки позволя там да возят и хора с по-висок ръст, като скосеният таван не се отразява на комфорта им. Обемът на багажника е 513 литра, но намалява до 480 при хибридния вариант заради батерията. Но и това е доста приличен показател, с цели 100 литра над този на Volkswagen Golf.                  Ние тестваме именно хибридното задвижване, което при все по-строгите европейски еконорми явно ще доминира в бъдеще. Освен с него, Arkana се предлага и с бензинови двигатели. В случая нашият автомобил е в модификация E-Тech, която разчита на 1.6-литров бензинов двигател с 91 конски сили и два електромотора, добавящи съответно 36 и 15 коня. Съвкупната мощност на задвижващата система е 143 коня, които в повечето случаи са напълно достатъчни.

 

Renault Arkana E-Tech

143 к. с. максимална мощност

205 Нм максимален въртящ момент

10.8 секунди 0-100 км/ч

Самата хибридна система е доста необичайна и от Renault с гордост напомнят, че е взаимствана от болидите им във Формула 1. По-малкият от двата допълнителни мотора работи като стартер-генератор. Той има за задача да осигурява по-плавна смяна на скоростите. По-големият дава допълнителна мощност при нужда, но същевременно насочва рекуперираната енергия към батерията с капацитет едно цяло и два киловатчаса.              Последният показател вече ви е подсказал, че Arkana не може да разчита на кой знае какъв пробег само на електричество. Идеята на инженерите на Renault е различна и това си проличава след първия ни преход с дължина от около 200 км. Бордовият компютър показва разход от 5.6 литра на сто, и то след доста дълъг преход по магистрала с максималната разрешена скорост.        

         В града нещата изглеждат още по-впечатляващо, като разходът пада до 5 литра на сто. Заслугата е на необикновено сложната трансмисия, която на практика е двойна - една за двигателя с вътрешно горене и една за електромотора.

Друга разлика между хибрида и бензиновата Arkana е режимът 'B' на трансмисията, при който се засилват рекуперацията и спирането.              

Като цяло поведението на автомобила не е кой знае колко по-различно от това на обикновен кросоувър с подобни размери. Накланянето в завоите си го има, в същото време обаче воланът е доста директен и внушава увереност, особено в комбинация с дългия списък електронни системи за безопасност.

               Всички тези системи и асистенти обаче струват пари. А и желанието на Renault да се равнява по производители от по-висок клас също подсказва, че този модел няма как да бъде евтин. Базовият вариант стартира от 47 000 лева, като срещу тях получавате 1.3-литровия турбомотор, съвместна разработка с Mercedes, който тук развива 140 конски сили. Строго погледнато, и той е хибрид, но от така наречените "меки". Има и по-мощен вариант със 160 коня.                 При пълноценния хибрид E-Теch във високо ниво на оборудване, каквото е RS Line например, цената скача до повече от 60 000 лв. Факт е, че за тях получавате кожен салон, 19-цолови джанти и куп глезотии, които правят колата още по-приятна за ежедневно ползване. Получавате 20 сантиметра просвет, което при българските пътни условия си е подчертано полезно. И накрая получавате нещо още по-ценно - възможността да се откроявате сред все по-многобройното стадо от SUV модели.        Още снимки от теста на Renault Arkana вижте в ГАЛЕРИЯТА:

  

    

 

fallback
  • #13
    Сериозно ли? ( преди 2 години )
    Почти 6 години, след като Toyota C-HR за първи път показа силуета "SUV, но с очертанията на купе" - най-накрая масова марка се настанила там. Сами ли си пишете материалите, или пишете това, което ви дадат от вносителите? Или причисляваме и Toyota към премиум марките, за разлика от Renault?...
  • #12
    anonimen ( преди 2 години )
    То е като лисицата и гроздето - Когато се качих от 14 годишен немски премиум с 6 цилиндъра на 1-годишен немски не-премиум, с 4 цилиндръра си мислех че няма да ми хареса. Изненада не-премиума с 4 цилиндъра беше по-пъргав, спираше доста по-добре и разхода беше 2 литра надолу (хем е 4х4). Никога не казвай никога, автомобилите така се равиват че СУВ от 2000-2005 година макар и премиум може да се се окаже че отстъпва на ново Рено. Ако на някой Арканата е малка и друса - идва Аустрал :).
  • #11
    Бай Дън ( преди 2 години )
    Рено остава в Русия като най-ефикасна санкция! Що рашки ще увреди ...
  • #10
    Стоев ( преди 2 години )
    Тествах го преди няколко месеца. А бе дървенийка си е. Уж пипнато на пръв поглед, ама като се задълбочиш повечко си лъсва евтинджоса. Откъм возия е зле - друса. Иначе моторетката бива. Отзад е тегавко, ако и да пише в материала, че мястото позволява да се возят хора с по-висок ръст. Аз съм 183 см и не ми беше особено комфортно. От друга страна за такава цена не можеш да вземеш нещо по-добро.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    До 8 по-добре да карам ново Рено от колкото дърт немски премиум опикан и опърдян от немски трътки.И карам френски СУВ нов и не се правя на каквото и да е там а за вече близо 100 х.км освен обслужване друго не правя,което напълно ме удовлетворява,а не да вися с немските клозети в сервизите и да не излизам от там.
  • #8
    Разбирач ( преди 2 години )
    гледах го това ренде онзи ден на пътя. Има нещо много несъразмерно в пропорциите, което го прави да изглежда по-грозно отколкото всъщност е. Не знам кой би си го купил при положение, че всички знаят, че рено са евтина марка и да се правиш на гъзар с рено по-скоро ще предизвика смях отколкото възхищение.
  • #7
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Увредените стигнаха до там, че сравняват тоя бокляк с БМВ и Мерц! Остави това, ми взеха да пишат до себе си, като долния: 6 пише до 6! ))))))))))))))))))
  • #6
    до 6 ( преди 2 години )
    "най-вероятно ще се окаже ... и т.н." Не, колега, със сигурност няма да се окаже!!!
  • #5
    хххх ( преди 2 години )
    оставете дизайна ,че е далеч пред немските щайги . ами най вероятно ще се окаже и доста по надеждно от великите Мерц,БМВ и ауди. за цената на поддръжката няма смисъл да споменаваме. карайте си комплексарските премиуми, нищо че са 4та употреба
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Давай да го намираме тоя с на тати вектрата и да му заливаме колата с бензин
fallback
Последни