fallback

Honda ще прави електромобилите на Sony

Архитектурата на машините ще е на електронния гигант

Sony определено успя да изненада публиката на изложението CES през 2020 година, когато представи електрическия седан Vision-S. И за да покаже, че не просто се перчи с умения, а има амбиции в автомобилния сегмент, компанията за електроника показа и кросоувъра Vision-S 02 отново на същото изложение, в началото на тази година.

Малко по-късно стана ясно, че от Sony имат желанието да намерят стратегически партньор, за да навлязат в електромобилната индустрия. И явно са успели, тъй като стана ясно, че компанията ще работи заедно с Honda по новите си проекти. Двете фирми са се съгласили на сериозни дискусии относно формирането на алианс за разработка и продажби на електрически превозни средства.

За да започне партньорството, ще бъде създаден нов джоинт-венчър, семпло кръстен "New Company". Целта е тази нова "Нова компания" да бъде лансирана преди края на годината. Ако всичко върви по план, първият електтромобил би трябвало да е в продажба в началото на 2025 година.

Както се очаква, Honda ще бъде ангажирана с производството на автомобилите, които ще се асемблират в някой от нейните заводи. Архитектурата за тях ще е на Sony, като вероятно ще бъде използвана и от автомобилния производител. Все още не е ясно дали първият сериен модел ще бъде свързан по някакъв начин с концепциите Vision-S за седан и кросоувър.

Все пак трябва да е ясно, че прототипите не са дело изцяло на Sony: компанията е партнирала за автомобилите с някои от гигантите в бранша като Magna Steyr, Bosch, ZF, Continental, Nvidia и Qualcomm. А разработката на електрическия седан не е спирала нито за миг, така че електронният гигант има доста сериозен напредък и не е оставил нещата на фаза шоу концепция.

Ще припомним, че и двата електромобила на Sony са с 4х4 задвижване от два електромотора със системна мощност от 544 конски сили. Седанът ускорява до 100 км/ч за 4,8 секунди и има максимална скорост от 240 км/ч. Кросоувърът, тъй като е по-тежък с около 130 кг, ще е по-бавен. И докато леката кола предлага 4 места, то по-високият модел ще може да превозва до 7 души. Детайли за батериите досега не са представяни.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам да плача ли или да се смея. Една от най-изостаналите технически автомобилни компании, която вече има един провален електромобил и която обяви, че в бъдеще ще използва чужда платформа и батерии - на GM. И един полузабравен производител на електроника, който се провали при уокмените, които изобрети, при лаптопите, при телевизорите, при които беше лидер, при смартфоните, а сега разчита основно на слушалки, които също са далеч от най-добрите. Какво точно ще правят? Поредния провал?
  • #3
    Propov ( преди 2 години )
    Определено на Сони и Хонда имам повече доверие отколкото на Тесла.При цялото това изнасилване на процесите на проектиране и производство при Тесла няма как да се получи качествен продукт. Сони и Хонда са се доказали във времето и то не с прибързани псевдо революции.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Да, както и западните Magna Steyr, Bosch, ZF, Continental, Nvidia и Qualcomm.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Хонда и Сони непобедима комбинация.
fallback
Последни