Електрическите автомобили са една от най-известните автомобилни концепции днес, така че се разработват в много части на света. И ние говорим не само за подобряване на оригиналния дизайн на автомобила, но и за създаване на необичайни модификации. Последната такава е току-що създадена във Великобритания - там бе представен електрически автомобил, движещ се на въздушна възглавница.
Автори на необичайната концепция са инженерите на компанията Von Mercie, която е известна с производството на малкосерийни премиум електрически автомобили. Този път обаче колата не е обикновена, а представлява нестандартен електрически автомобил. Наречено Arosa, превозното средство комбинира авангардна технология на кораб на въздушна възглавница с иновации, характерни за електрическите превозни средства. Дизайнът на електрическата кола е направен във футуристичен стил: има отворен кокпит, тандемно разположение на седалките и цифрово арматурно табло.
В конструктивно отношение електрическата кола не е изцяло електрическа. Силовият тракт се състои от бензинов двигател, който играе ролята на генератор и три електромотора. Автомобилът е оборудван и с буферна батерия, която съхранява електричество за по-кратки високоскоростни отсечки. По-интересното е, че в долната част на машината е монтирана въздушна възглавница: вместо джанти, там има набор от ротори с вентилаторни канали.
От техническите характеристики на необичайната концепция в момента се знае, че колата има пробег от малко над 300 километра, а също така може да развива скорост от 65 километра в час. Въздушната възглавница издига автомобила над земята на разстояние от 20 сантиметра. Към този момент, Arosa не може да се движи по пътното платно, а лети само над вода, поради което разработчиците я позиционират като електрически автомобил-амфибия.
Представители на Von Mercie планират техният необичаен автомобил на въздушна възглавница да бъде пуснат в продажба това лято. Цената на една такава амфибия ще е около 100 хиляди долара. В момента разработчиците предвиждат сглобяването на около 50 екземпляра от Arosa. Очевидно обаче, те ще трябва да увеличат обемите на производство, тъй като според информация от компанията, 180 души вече са направили предварителни поръчки за новата кола.