fallback

6 причини за основен ремонт на двигателя

Близо 50% от съвременните автомобили са изложени на риск

Всички причини са свързани със скъсване на ангренажен ремък. И това може да се случи дори на нова автомобил. Приблизително половината от съвременните двигатели използват зъбчат ремък, подсилен с гума, за задвижване на разпределителните валове. Той е компактен, тих и не се разтяга с течение на времето като веригата.

Има обаче едно „но“ - ремъкът се къса много по-лесно. И най-често това се случва поради неправилна експлоатация или на пестене от резервни части. Какво се случва, когато се счупи? Разпределителните валове спират да се въртят и замръзват в положение, при което са отворени няколко клапана. Коляновият вал продължава да се върти по инерция. Буталата, задвижвани от коляновия вал, удрят клапаните.

В най-добрия случай собственикът го чака ремонта на главата на цилиндъра. В най-лошия случай, ако буталата са повредени или свързващите пръти са огънати, двигателят се ремонтира. Последствията са особено тежки за дизеловите двигатели.

Как шофьорът разбира, че ангренажният ремък се е скъсал? Моторът спря рязко. Опитите за стартиране ще накарат буталото да причини повече щети на клапана. Ако ремъкът се скъса, водачът може да усети лекотата на въртене на коляновия вал със стартера. Двигателят може да работи с метален звук, като причината е липсата на компресия в цилиндрите.

6 причини за късане на ангренажен ремък (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #16
    binky ( преди 2 години )
    Петър Захариев, моля те, не пиши повече за автомобили, не е твоята сфера!
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахаха ремък на 270 000 км хахаха това беше добър виц. :))) Оправи ми вечерта колега. Такава плоска лъжа не бях чувал от много време. Ти изобщо вярваш ли си?
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Поне от 10 години има ремъци, които са в масло и се сменят на около 250 хил. км. Имат предимствата на ремък и на верига. А там, дето някои беше писал, че бил виждал ремък на не знам колко си км и изглеждал добре, нямало как да се скъса. Ха-ха. Визуално може и да е перфектен. Агренажен ремък се сменя заради малкия риск от скъсване, не защото изглежда износен. Пресметнато е след колко километра рискът е леко увеличен, но достатъчно, че да не си рискувате двигателя за 100-200 лева или колкото са...
  • #13
    Тойота,Сузуки. ( преди 2 години )
    Имам Toyota Cynos/в Европа се е продавала като Toyota Passeo/.На капака на ангренажния ремък пише смяна на всеки 120000км.Колата е модел 1998г.Другата ми кола е Сузуки Алто също версия само за японския пазар така наречените Кий Кар.660кубика.На капака на ангрнажната верига пише смяна на всеки 250хил.км
  • #12
    Тойота,Сузуки. ( преди 2 години )
    Имам Toyota Cynos/в Европа се е продавала като Toyota Passeo/.На капака на ангренажния ремък пише смяна на всеки 120000км.Колата е модел 1998г.Другата ми кола е Сузуки Алто също версия само за японския пазар така наречените Кий Кар.660кубика.На капака на ангрнажната верига пише смяна на всеки 250хил.км
  • #11
    до 2 ( преди 2 години )
    Няма нито теоретична, нито практическа възможност ангренажен ремък да изкара 270 хил.км. Някой те е хвърлил по върбите, че това е оригиналния ремък с който е излязла колата от завода. Няма как да го знаеш освен сам да си купил колата и само ти да си я карал. Освен това хипотетично да предположим, че ремък издържи, което е невъзможно, то ролките няма как да издържат. Така, че забрави ги тези приказки под шипковия храст.
  • #10
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    За биели и мотовилки бях чувал, ама за свързващи пръти....!? Иначе, добре е, че зъбчатият ремък е подсилен с гума!......
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    бензинджийке, дали ще те накажат доживот?
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Повечето нови коли нямат вериги, на мен лично ми писва от бруталното невежесто
  • #7
    Майсторан ( преди 2 години )
    Основната причина за основен ремонт на двигателя е че сте си купили кола която някой е продал защото двигателя и е за основен ремонт.
fallback
Последни