fallback

Изследване: 76% от българите биха купили хибридна или електрическа кола

Проучване на Европейската инвестиционна банка показва висок интерес към електрификацията

Делът на българите, които заявяват, че предпочитат да закупят нов хибриден или електрически автомобил е с 52 пункта по-висок от този на купувачите в страната, които залагат на дизелово или бензиново превозно средство. Общо 76% от анкетираните българи заявяват, че при следващата покупка на кола биха избрали хибриден или електрически автомобил, докато 24% предпочитат такъв с двигател с вътрешно горене, става ясно от второто издание на Климатичното изследване за 2021-2022 г., публикувано от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ).

От въпросните 76% точно 40% сто предпочитат да се сдобият с хибридно превозно средство, докато 36% от респондентите биха закупили изцяло електрическа кола. Хибридният автомобил би бил предпочитаният избор за българите на възраст над 65 г. (53% от тази възрастова група посочват, че биха закупили такъв автомобил) и хората на възраст 30-64 г. (40%), докато той е най-малко предпочитан за хората на възраст от 15 до 29 г. (само 28% от тях посочват, че биха закупили хибриден автомобил).

Преобладаващата част от българите на възраст под 30 г. предпочитат бензинов или дизелов автомобил (37%), докато този вариант е най-малко предпочитаната възможност за хората на възраст 30-64 г. (23%) и тези над 65-годишна възраст (14%), изтъкват от ЕИБ.

Купувачите на възраст 30-64 г. са най-склонни да закупят електрически автомобил (38% от тях биха избрали този вид превозно средство в сравнение с 34% от българите на възраст под 30 г. и 33% от хората над 65-годишна възраст). Същевременно, 18% от българите като цяло казват, че нямат автомобил в момента и не възнамеряват да закупят такъв (което е с пет пункта над средната стойност за ЕС).

Въпреки големия дял (76%) на българките, които залагат на по-екологичните коли, ние изоставаме от румънците в тази категория (81%). Въпреки това, делът на българите с предпочитания към хибридни и електрически коли е с пет пункта над средната стойност за Източна Европа (71%). Също така, българските купувачи на автомобили изглеждат по-склонни да закупят хибриден или електрически автомобил, отколкото френските (61%) или германските (52%).

Като цяло, европейците са склонни да предпочетат хибридни автомобили (39%), докато бензиновите или дизеловите автомобили се класират на второ място (33%), а електрическите коли заемат трето място (28%).

В световен план 44% от китайците са най-склонни да закупят електрически автомобил, докато 38% от американците биха избрали на първо място хибриден автомобил, следвани от тези с предпочитание към бензинов автомобил (33%). На трето място в САЩ остава делът на купувачите, залагащи на електрическа кола (29%).

Още за проучването на ЕИБ – вижте в Inevstor.bg

fallback
  • #17
    .иво ( преди 1 година )
    Това е лъжа тъй като не само в България но и в Европа няма още достатъчна инфраструктура. Най-много да си вземеш някоя кола която ще е проблем при всяко зареждане.
  • #16
    Djoko ( преди 2 години )
    Да искаш е едно,да можеш съвсем друго
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Ми съвсем нормално е всеки да иска да притежава електромобил. Също така е ненормално да притежаваш такъв в момента. Може би след десетина години, когато евентуално цените спаднат, има зарядни станции на всеки 15 километра и направят зареждането да става за 2 минути. Аз лично не вярвам цените да паднат, просто ще приемем, че една кола започва от 30 000 евро. Иначе не съм кой знае какъв оптимист, въпреки че поръчах Дачия Спринг, ама не знам дали се брои въобще за кола.
  • #14
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    #1 право в десетката с коментара! Технологиите за добро или лошо се променят, само закостенелият отруден мозък на Ганчйо не ги признава, и иска да си е по старо му.....ако може завинаги. Само се замислете, колко от българите все още не могат да одобрят предимствата на автоматичната трансмисия
  • #13
    хибрид или не ( преди 2 години )
    Няма значение дали е хибрид или чиста електричка и двете има батерии, кито имат живот +- 10 години, т.е. след този период какво се случва с "екологичнете батерии" и някак ми се струва, че кола на старо, просто ще се превърне в нещо, като история
  • #12
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    България е много подходяща за електрически автомобили...от единия край до другия са само 400 км...
  • #11
    Сашо ( преди 2 години )
    Като краен резултат теслата стигна до Санкт Петербург за девет часа и половина със зарежданията, а дискавърито пристигна за 5 часа.
  • #10
    Сашо ( преди 2 години )
    Гледах един видеоклип по ютуб, където един руснак прави сравнение между Тесла 3 абсолютно Нова и джип discovery с двг. На теслата и дават че може да измине 500 км с едно зареждане. Двете коли тръгнаха от Москва за Санкт Петербург като първата зарядна станция от Москва беше На около 300 км. Със 130 км в час и трима души без багаж в колата теслата измина 210 км, след това превключи на 80 километра в час и за да стигне до зарядната станция последните двайсетина километра ги измина с 5 км в час.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Вярноче там ако не се лъжа беше Пърформанс а не Лонг, беше хладно и най-най-новите получиха леки подобрения, но макс да стигнеш спокойно до Бургас със 130км/ч постоянна скорост. Но там ще трябва да заредиш задължително.
  • #8
    До 10 ( преди 2 години )
    Ти ли си стигал със 130 до Слънчака, или си го чел някъде? Защото в теста на Carwow изкара 270 мили (430км) до празно. НО макс скорост 70 мили - 110км/ч, на много места падаше до 55 м/ч, към края дори на магистралата свали на 40м/ч. Най-високата средна скорост която видях беше 39м/ч - 65 км/ч. По това което съм чел при 120-130 не можеш да очакваш повече от 300км. А само магистралата ти е 370 км. До морето можеш да стигнеш с 1 батерия на 3 LR лесно, но с около 90км/ч
fallback
Последни