За първи път Германската агенция за технически надзор (TÜV) има на разположение достатъчен брой електромобили в тестовите си центрове и така може са се се извърши предварителна оценка на техническата им безопасност. Това разкри д-р Йоахим Бюлер, управляващ директор на Асоциацията на TÜV, който съобщава и първите резултатите от тези проверки.
Като цяло, в доклада на TÜV - най-важното ръководство за употребявани автомобили в Германия, са включени 128 автомобила на възраст от 2 до 3 години. Сред тях има и 4 електрически превозни средства, продавани в страната. А средният показател на включените в списъка модели е 4,7%, което означава, че 47 на средно 1000 бройки е трябвало да посетят сервиза.
От четирите електромобила с най-добър резултат е Smart Fortwo Electric Drive – 3,7%, което му гарантира място в горната част на класацията на TÜV. След него се нарежда BMW i3 с 4,7%, което го поставя точно по средата. Проблемите на баварския модел са с дефектни къси светлини и спирачни дискове.
„Проблемите със спирачните компоненти са типични за електрическите превозни средства, тъй като те се използват много по-рядко в сравнение с колите с двигател с вътрешно горене и поради това корозират по-често“, казва Бюлер.
Третото място е за Renault Zoe, който е и най-популярният модел изцяло на ток в Германия. Неговият показател е 5,7%, което го поставя в долната част на класирането, а проблемите му най-често с лошо регулирани фарове и окачването.
Големият губещ е Tesla Model S, който се представя най-зле от четирите електромобила. При него резултатът е цели 10,7%. Това означава, че всеки един от 10 Model S на възраст между 2 и 3 години се проваля при първата обща проверка. Проблемите са в светлините – както в късите, така и при фаровете за мъгла, но често страдат и рамената на окачването. Бюлер допълва, че батерията на електромобила се подлага единствено на визуална проверка, така че нейното реално състояние не оказва влияние върху оценката.
В класацията от общо 128 модела, проверени от TÜV, електрическият седан на Tesla заема третото място отзад напред, като след нето са единствено Dacia Duster и Dacia Lodgy.