fallback

Машината, която спаси руската военна индустрия

Историята на Су-30, идеалния боен самолет за развиващите се страни

Въпреки носталгичните спомени, които носят за някои от нас, трудно може да се твърди, че съветските автомобили са епохални постижения. Най-доброто, което може да се каже за тях, е, че вероятно са били максимумът, постижим при ограничените ресурси на социалистическия лагер, и при суровите условия в най-голямата по площ страна в света. Но има друга област на транспортното машиностроене, в която СССР наистина беше на гребена на вълната, що се отнася до съвременност на технологиите. Става дума, естествено, за бойните самолети - защото ако ресурсите за потребителски стоки като автомобилите бяха ограничени, военните конструктори рядко са срещали подобни проблеми. Тук ще ви разкажем за един от последните бойни самолети, разработени преди разпадането на Съветския съюз - Су-30.

Представен в началото на 80-те години на миналия век, самолетът Су-27 се превърна не само в машина, която изпреварва времето си, но и в универсална платформа за разработване на нови модели самолети. Модернизационният потенциал на Су-27 се оказа просто колосален. На негова основа са създадени машините Су-30, Су-33, Су-34 и Су-35. Особена популярност придобиха самолетите Су-30 и Су-34.

Все пак няма да е съвсем правилно да се каже, че Су-34 е по-добър от Су-30. Тези самолети са напълно различни. И именно поради тази причина "30-ката", а не "34-ката", е много популярен като експортен продукт. Към днешна дата Су-30 е един от най-популярните модели за износ. Тиражът на самолета към момента е около 650 екземпляра. Освен всичко друго, това прави нашия герой и един от най-популярните самолети от т.нар. 4-то поколение.

В много отношения именно чуждестранните поръчки за Су-30 в смутните времена на 90-те помогнаха на Русия да запази своята военна авиационна индустрия. "30-ката" е бърза, доста модерна, маневрена машина, способна да поразява еднакво добре въздушни и наземни цели.

И всичко това за много малко пари по стандартите на военната авиация. Излишно е да казваме, че именно този набор от причини прави Су-30 толкова популярен сред държави, които не могат да си позволят скъпи военновъздушни сили, но все пак искат да имат на свое разположение прилични бойни машини, които са от значение поне в регионалните конфликти.

Резултатът е идеална бойна машина за развиващите се страни. Отделно трябва да се спомене, че Су-30 е и отлична тренировъчна машина. Освен това, поради своята гъвкавост, самолетът може да бъде адаптиран за различни задачи с помощта на допълнително оборудване, инсталирано на него. При желание Су-30 лесно се превръща и в разузнавателна машина.

fallback
  • #44
    Коко ( преди 2 години )
    Сравнени между Миг 25и Ф15 Миг има 200м по гол таван и 100кшм. По висока момскорост.1800клм.обсег Засича на 25стреля на15клмФ15 обхват 4000клм. Засича на 80клм.стреля на 60клмЗа близък бой Миг Става но иначе си е лесна плячка.няма да разбере пилота кога да го гръмнали и от къде.
  • #43
    Ха ( преди 2 години )
    Те и самолетите им са като прословутите Москвичи и Запорожци хвърчат за бедни приметивни държави стават В Сирия Турски Ф16 стреля от 80клмПо Миг 29 и го свали Пилота на Мига видял много късно ракетата защото му е такава електрониката беше станал голям скандал тогава
  • #42
    Ирката ( преди 2 години )
    Аве, разбирачи ганьовски колко самолета произведохте вие та сте тръгнали махна да намирате на другите???!!!Льольовци, едно колело не мое произведете, ама от всичко разбирате. Сменете си задклавиатурните устройства
  • #41
    Кури ( преди 2 години )
    За пореден път Автомедията се представя като проводник на руската хибридна линия. Свършиха сълзите по съветските автомобили, та се започна по самолетите... Много сте прозрачни хубаци!
  • #40
    Уке Цветко ( преди 2 години )
    Младежи хубаво пишете, даже прочетох мнения на такива познавачи на тайнитеВсе едно са я от ЦРУ, я ФСБКолко ли са ходили в казарматаРуската военна техника проста но безотказна!А машините ги управкяват хора. Всеки греши. Обаче има история не се закачай с Русия! Никого няма да нападне ПутинА опита на новите братя от Америка наистина е голям в непрестанните войни който водят и участват така развиват техниката и всичко останало
  • #39
    fermera ( преди 2 години )
    Френския Рафал го закупи Индия защото ще замени Миеаж 2000 като носител на ядрени оръжия.Индонезия я заплаши САЩ с ембарго а Алжир се пазари добре.Египет го купи заедно със крилати ракети Scalp и американците веднага протестираха.Проблема е че след Ф16 ще спрат L 39 и ще кажат че трябва да купим КА 50 пак от Локхийд Мартин.Аз не искам да плащам ДДС за храни и лекарста 20% и накрая минимална пенсия.Те са 70% от разхода на един пенсионер.
  • #38
    SpaceX ( преди 2 години )
    Три държави имаха намерение да закупят СУ-35 - Алжир, Индонезия и Индия. И трите се отказаха, като най-вероятно ще закупят френския Рафал. Даже в Алжир организираха симулация на въздушен бой между двата самолета, след което се отказаха от СУ.
  • #37
    До 32 ( преди 2 години )
    Как така ти работи хладилника Зил Ама ти не го ползваш, а си си купил ЗАПАДЕН? работи ама не охлажда и само харчи ток! руска техника няма, всичко е КРАДЕНО!!
  • #36
    Как 33 ( преди 2 години )
    Къде ги четеш Атакиски-Изражденски хулиган тия измислици?!? да не гледаш Рен тв или др. Фалшиви новинарски КГБ те?
  • #35
    Как ( преди 2 години )
    Как? пак се почнаха с хибридните статии за 18 век техника?!? Как като ИНДИЯ се отказаха от падащите ковчези?? Китай и те?? само братски Габон и бурки на Фасо с малко пари в брои ги взеха :)
fallback
Последни