Търсенето на купета и кабриолети спадна сериозно в последните години и явно потребителите започват да избягват по-непрактичните автомобили все повече. Това доведе до сериозни реорганизации в гамите на луксозните марки. Mercedes, например, реши да спре не само S-Class Coupe и Convertible, но също AMG GT Roadster и SLC. В допълнение, германците ще слеят двувратите версии на C-Class и E-Class в един-единствен модел - CLE.
Сигурно се сещате, че основните съперници от BMW ням как да не минат по съшия или подобен път. И това май наистина се случва, поне според слухове, лансирани от австралийското издание WhichCar. Според публикация там става ясно, че купето и кабриолета на 4 Series, както и тези на 8 Series няма да доживеят до следващо поколение. Вместо това, двете фамилии ще бъдат обединени в 6 Series.
Очаква се промяната да стане факт до 2026 година. Ще ви подсетим, че и към момента BMW предлага представител на Серия 6 - Gran Turismo на някои пазари като алтернатива на 5 Series Touring. Може би е въпрос на време поостарелият модел да бъде свален от производство и цялата гама на Серия 6 да заложи на нещо ново.
И докато става ясно, че двувратите версии ще се променят изцяло, то не се споменава каква ще е съдбата на BMW 4 Series Gran Coupe. От WhichCar, обаче, споменават нещо доста по-интересно за по-големия му брат - 8 Series Gran Coupe. Според журналистите, четиривратата версия на "осмицата" ще стане член на гамата Серия 7, като ще предложи по-атрактивна алтернатива на конвенционалния седна там.
Възраждането на Серия 6 е доста важно за германския производител, като има доста сериозно историческо значение за марката. BMW бяха доста критикувани за "ъпгрейда" на гамата към Серия 8 и оставянето на най-скучната версия GT с емблемата на "шестицата". Що се отнася до BMW 4 GC възможно е той да не оцелее, като компанията ще остави единствено електрическия i4 в този сегмент.