Британската марка Jaguar губи популярност, като това се дължи, освен на глобалния недостиг на микрочипове, и на липсата на нови продукти. Следващите модели на бранда ще се появят чак през 2025 г., като разработката им е поверена на Мат Бекер, който беше привлечен от конкурента Aston Martin, съобщава AutoExpress.
Резултатите на Jaguar за 2021 г. са 86 270 продажби, което е с 15,% по-малко от 2020 г. Специално последното тримесечие е най-лошото от 2013 г., като през него са продадени едва 14 407 нови коли. От компанията се оправдават с глобалния недостиг на електронни компоненти, но това е само част от проблема, тъй като в същото време Land Rover завърши миналата година с положителен резултат – 334 586 продажби, което е увеличение с 3,4%.
Предимството на Land Rover е в развитието на моделната гама. През миналата есен флагманът Range Rover смени поколенията, като продажбите му тепърва стартират. По-късно тази година марката ще представи версия на Defender с 3 реда седалки, която също се очаква да бъде много търсена.
В същото време Jaguar е в застой, след като французинът Тиери Болоре, който преди това беше начело на Renault, пое ръководството на Jaguar Land Rover през есента на 2020 г. Той спря пускането на два готови модела – електрическия лифтбек Jaguar XJ и 7-местния кросоувър Jaguar J-Pace тъй смята, че те ще се продават слабо и допълнително ще изострят кризата с марката.
Болоре реши напълно да промени да промени курса на Jaguar и да го превърне в луксозна електрическа марка с малък тираж до 2025 г., която ще се конкурира с Aston Martin, Bentley и Ferrari. Това автоматично накара хората да приемат сегашните модели на бранда като морално остарели (никой няма нужда от автомобили, които ръководството на компанията признава за неуспешни и които няма да получат наследници).
Бъдещите луксозни електрически модели на Jaguar ще получат напълно нова платформа и по отношение на технологиите няма да имат практически нищо общо с бъдещите модели на Land Rover. Съответно, те ще се правят от нови хора – веднага след обявяването на стратегия на бранда започна разчистване на екипа, който досега разработваше новите модели. Главният дизайнер на марката Джулиън Томпсън беше уволнен, а главният инженер на Jaguar Land Rover - Ник Роджърс, подаде оставка.
След него беше пенсиониран и Майк Крос – главен инженер на Jaguar, който прекара 37 години в компанията. Неговото място заема Мат Бекер, който ще отговаря за разработката на новите модели. Той има сериозен опит в автомобилната индустрия, като последните 7 години е работил в Aston Martin.