fallback

Какво е бъдещето пред VW Tiguan?

Популярният SUV ще получи версия на ток, но ще запази и хибридите

Популярността на сегмента C-SUV го направи доста пренаселен, като почти всички автомобилни производители имат собствени предложения в този клас. Volkswagen беше един от първите в него, като заложи на Tiguan и в крайна сметка той стана най-продаваният модел във VW Group. Настоящият модел все още е доста модерен, но електрическото бъдеще на бранда (поне в Европа) накара мнозина да си питат какво ще се случи със следващата генерация на кросоувъра.

Германският производител хвърля огромни усилия върху непрекъснато разширяващото се семейство ID., но няма да забрави основните си модели Polo, Golf, T-Roc и Tiguan, които все още му осигуряват по-голяма част от продажбите. Доказателство за това е изявлението на ръководството на Volkswagen, което очаква през 2026 г. само 25% от глобалните продажби на марката да бъдат на електромобили.

Всичко това кара експертите от изданието Carscoops да очакват, че следващият Tiguan ще бъде представен през 2024 г.Това означава, че моделът ще запази конвенционалните и хибридни двигатели, които ще бъдат наличния за целия жизнен цикъл на бъдещата генерация на кросоувъра. Той трябва да продължи до 2030 г., когато гамата на Volkswagen за Европа вече ще се състои само от изцяло електрически превозни средства.

Третото поколение на Tiguan обаче ще получи и изцяло електрическа версия, което означава, че инженерите на компанията ще трябва да електрифицира платформа MQB Evo. Съответно, нейният нов вариант ще бъде използван и от други марки на VW Group, за да може да бъде оправдана огромната инвестиция.

В крайна сметка базовите версии на модела ще се предлагат с „меки“ хибридни задвижващи агрегати, за да се постигне по-ниска цена, но по-голяма част от обема на производство ще се състои от plug-in хибриди, които ще струват по-малко от изцяло електрически вариант.

Що се касае до външния вид, следващият Tiguan вероятно ще наследи няколко дизайнерски характеристики от ID-гамата от електрически модели. Те ще включват LED-фарове и задни светлини с пълна ширина. Като цяло дизайнът ще бъде по-аеродинамичен и по-спортен, но все още не е ясно, дали Volkswagen ще предложи 7-местен вариант Allspace при следващото поколение на модела.

Очаква се в салона да има големи промени с още по-технологично фокусиран приборен панел, включващ напълно дигитален кокпит и усъвършенстван head-up дисплей, плюс най-новите системи за безопасност и асистенти на водача.

Снимки: Carscoops

fallback
  • #7
    IM-A-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    Нема как да съм почитател на яко грознътъ ИГУАНъ, след като съм върл фен на супер-лЮксозния бранд на готините епикУрейци - GENESIS и затова нема как да го харесам!!! А за 5 лв. в портфолиото ми немой бери грижа - има кой да се погрижи за тази ситуация.
  • #6
    край ( преди 2 години )
    То бъдещето на цялото немско автомобилостроене и бъдещето на Фолксваген е под въпрос те взели да мислят някакъв си модел - с него и без него.Състезанието при ел колите е между американци китайци и корейци и донякъде французи - германците де почват да разучават а и б на електоринката. Да пачват с климатик, телевизор, после компютър, таблет, смартфон и може и да стигнат до батерия за ел кола и ел. кола - има няма 20-30 години.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Хм, било грозно ФВ-то?! Я идете в другия материал за Рено, да видите какво значи наистина грозна кола!!
  • #4
    Боб ( преди 2 години )
    Надин е бъдещето за тези ненадеждни еднодневки.
  • #3
    IM-A-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    За тия грозотийки и несъстояли се трошляци просто НЕМА ТАКОВА...
  • #2
    джап ( преди 2 години )
    Е ти къде си видял надежден фв
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Рядко крозна, сива и скучна кола. Като капак, ако сложим и ненадеждната техника типична за марката се получава абсолютно недоразумение.
fallback
Последни