fallback

Вижте как за секунди хибридният WRC-автомобил става за скрап

Участието на Ford Puma Rally1 в световния шампионат започна с катастрофа (ВИДЕО)

През 2022 г. в Световния рали шампионат (WRC) влезе в сила нов технически регламент, който задължи автомобилните производители да използват хибридни превозни средства. Отборите на Toyota, Hyundai и Ford бяха принудени да направят бензиново-електрически коли, като една от тях беше унищожена напълно още в първия старт от сезона – рали „Монте Карло“.

По време на 12,1-километровия специален етап по планинските серпентини на Монако французинът Адриан Фурмо направи грешка на един ляв ляв завой. Неспособен да задържи на трасето своя Ford Puma Rally1 с мощност 500 к.с., пилотът се блъсна в скала, а след това колата беше буквално изхвърлена на другата страна и се търкулна по склона.

След падането от сериозна височина колата е напълно унищожена, но нито Фурмо, нито навигаторът му Александър Кория (също французин), пострадаха, което е доказателство, че хибридът на Ford е и доста здрав.

По-късно Фурмо се извини на екипа си, като призна, че е допуснал грешка и вината за катастрофата е негова. А в екипа на M-Sport Ford WRT останаха с една кола по-малко в състезанието, което завършва днес. Битката за първото място е между друг пилот на Ford – Себастиан Льоб (Франция) и сънародникът му Себастиан Ожие (Toyota GR Yaris), който има половин минута аванс преди последните 4 етапа.

Снимка и видео: WRC

fallback
  • #10
    Обективно ( преди 2 години )
    ужасна ужасна катастрофа! Браво на ФИА, че са вдигнали нивото на безопасност на такава висота. Дано никога да няма жертви в моторните спортове.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    тя цената не е само на автомобила а и на екипа едене пиуне тия три работи всичко се калкулира
  • #8
    До 7 ( преди 2 години )
    Всъщност, според официални данни от един от отборите, колите точно за сезон 2022 струват малко под 1 мил. евро бройката и в това е включено всичко по разработката и, не само чарковете .... но щом казваш дооста над 1мил. евро ... дообре! :) :-)
  • #7
    Kick ( преди 2 години )
    Не случайно цената на това врц е доста над 1млн.евро
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    По *** коментар не съм чел.
  • #5
    Муахаха ( преди 2 години )
    Абе вие ролкейдж на живо виждали ли сте?!? Как си го представяте в семеен седан, комби или SUV?!?! Такива неща като място за 5 човека, за багаж, отваряне на задните врати и багажника как точно се съвместяват с ролкейдж?!?Колко пъти сте виждали челен удар с насрещен автомобил в рали спорта!?Затова има еърбег в нормалните коли!Като искате толкова безопасност, носете каски в колите!Може па и да ви уврат главите малко! Аман от "експерти"
  • #4
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    До колегите преди мен...Разбира се, че цената е решаваща. Да направиш ролкейдж е доста скъпо. По-добре сложи 5 еърбега и кажи на клиента, че това е един невероятно, страхотно сигурен автомобил! И му вземи още 3-4 хиляди за това....
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    До 1Само ролкейджа ли е причината рали колите да са толкова здрави и след наглед сериозни катастрофи на пилотите да им няма нищо? Защо не се измисли нещо подобно и за "цивилните автомобили" ? Пълна клетка ще заема доста място, но някакво допълнително укрепване...Същото съм си мислил и за окачването. Рали автомобилите правят някакви невероятни скоци и приземявания, при обикновените 1-2 по- сериозни дупки и става на парчета (тук явно цената е решеваща, или го сменят след всяко състезание)
  • #2
    Мда ( преди 2 години )
    Ако беше чист бензин или чиста електричка нямаше да стане за скраб след такава каскада ли, та се набляга на това, че е хибрид ...?!?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако беше нормален автомобил щяха да режат ламарините, за да ги извадят и щяха да са на пихтия при подобна катастрофа.
fallback
Последни