fallback

Тираджиите остават без работа

Все повече и повече автономни камиони са на път да влязат в серийно производство

Китайският интернет гигант Baidu се стреми да разшири дейността си, навлизайки на нови пазари. Този път фокусът е върху сегмента на тежкотоварните превозни средства, за който, заедно с италианското дизайнерско студио Pininfarina, разработиха изцяло електрическия камион Xingtu. Още по-интересното е, че тови камион ще получи високо усъвършенстван автопилот. По този начин новият DeepWay Xingtu може да бъде страхотен съперник на забавения Tesla Semi. И не само.

Xingtu дебютира, като модел на дъщерната компания на Baidu DeepWay. Той има много ниско аеродинамично съпротивление, постигнато поради характерната форма на кабината: Коефициентът на въздушно съпротивление Cx е само 0.35, което е уникално постижение, що се касае до класа на големите камиони. От компанията отбелязват, че моделът е оборудван с огромна батерия с капацитет 450 kWh и с пълен товар от 49 тона може да измине до 300 км с едно зареждане.

Още нещо любопитно е, че (според DeepWay) батериите на камиона могат да се заредят само за час. В същото време машината поддържа и технология за бърза смяна на батерията - тя може да бъде сменена само за шест минути. По отношение на технологията за автономно шофиране, Baidu оборудва камиона със системата Highway Intelligence System, която включва 11 камери, един инфрачервен детектор, радари с пет милиметрови вълни и лидар.

Екстериорът на камиона е проектиран от известното италианско дизайнерско студио Pininfarina и както се вижда от снимките е във футуристичен стил. Дори на фона на Tesla Semi моделът изглежда необичайно. Двуетажната LED лентова оптика отличава Xingtu от своите конкуренти.

Освен над екстериора, Pininfarina сериозно работи и върху интериора на камиона. Отвътре Sintu също е различен от всеки друг камион: воланът с две спици е разположен точно пред огромен екран, който заема цялата повърхност на предния панел. Има и по-малки дисплеи в кабината - в дръжките на вратите, на А-колоните и над предното стъкло.

Според плановете на DeepWay, Xingtu трябва да влезе в масово производство през юни 2023 година. Първоначалният тираж няма да надвишава хиляда единици. Компанията добави, че ще продължи да се "фокусира върху изследването, разработването и производството на интелигентни тежки електрически камиони през следващите години и ще насърчава комерсиализацията на технологията за автономно шофиране L4 в китайския товарен транспорт".

fallback
  • #11
    Пройчо. ( преди 2 години )
    Ама не разбрах. Защо му е волан на този напълно автономен камион.
  • #10
    Е 79 ( преди 2 години )
    Между другото, нещо против тираджиите ли имаш? Много страх у тебе ..
  • #9
    E79 ( преди 2 години )
    Г-н Славов, ако продължаваш да се доказваш с такива нелепи статии , скоро време ще пасеш патици на село.... Мн. си злеее
  • #8
    Обективно ( преди 2 години )
    статията е пълна боза, пълна с някакви пожелателни неща. Основният въпрос е откъде ще дойде електирчеството за зареждане? Само Китай за 2020 са консумирали 54% от всички консумирани въглища на планетата. Ето малко статистика за еко талибаните.https://yearbook.enerdata.net/total-energy/world-consumption-statistics.htmlКъде е грета тумберг да ходи да протестира в китай, колко много CO2 произвеждат, къде са всички еко талибани, които ни *** майката в европа, но и копче не казват за китай...
  • #7
    pol ( преди 2 години )
    90 киловата на час. Баси кабела.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако не е статия за китайски мокри сънища с откраднати технологии от американците - ще са мокри сънища на *** с откраднати германски технологии!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    китайците произвеждат 95% от електрическите автобуси в света, не се кахърете разбирачи, а че копират тесла е ясно
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    а отде ще вземете ток бе!!тогава няма да има и ток за крушки!! цената му ще стане като дизела!!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Чудя се как да речем, Мерцедес не се сетиха за този дизайн до момента, а некви китайчета правят революции с въздушното съпротивление, каква ли да е причината?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Кой друг се подлъга от заглавието да чете тая статия с рисунки на някаква китайска мокра мечта? Клозетна "журналистика" бате...
fallback
Последни