Subaru Tecnica International - спортното подразделения на японския автомобилен производител, използва автомобилния салон в Токио, за да представи две интересни електрически концепции - STI E-RA и Soltera STI. Двата екологични автомобила, задвижвани от батерии задават тон за това, какво да очакваме в близко бъдеще и каква ще е новата ера за STI дивизията.
Subaru STI E-RA Concept определено е по-атрактивното предложение на японците. То е част от проекта STI E-RA Challenge Project, който проучва възможностите "да се добие опит в използването на нови технологии за света на моторните спортове във въглеродно неутрална ера на развитие". Или казано иначе - да даде път на сериен спортен електрически болид.
За задвижването на STI E-RA се грижат 4 електромотора с високи динамични характеристики, всеки разположен близо до всяко едно от колелата на машината. Агрегаттите, позволяващи пълноценна 4х4 система с торк векторинг технология, са производство на Yamaha, като предлагат съвкупна мощност от внушителните 1088 конски сили.
Електрическият болид е оборудван с пакет литиево-йонни акумулатори с капацитет от 60 киловатчаса, но японците не посочват какъв пробег осигурява компановката на автомобила. Но според Subaru ще е достатъчен да отговори на регулациите на бъдещите пистови серии FIA E-GT, за които компанията се подготвя. В допълнение, плановете за E-RA са през 2023 година да атакува "Нюрбургринг", с амбициите да постави време от или под 6 минути и 40 секунди.
Що се отнася до концепцията Solterra STI, тя е базирана на едноименния първи електрически кросоувър на японците, който дебютира през есента на 2021 г. Тук няма промяна в задвижващата система или допълнителна динамика, като компанията е наблегнала на естетическите подобрения. Сред тях се виждат спойлер на покрива, специални червени "подспойлери" в долната част на купето и някои други специфични детайли.
Ще припомним, че Subaru Solterra се задвижва от два електромотора, всеки с мощност от 109 конски сили. Системната мощност на кросоувъра е близо 218 конски сили, а наличната батерия е с капацитет от 71,4 киловатчаса. Според цикъла WLTC, автомобилът има пробег с едно зареждане до 460 км.
Повече снимки на Subaru STI E-RA и Solterra STI вижте в галерията: