fallback

Защо двигателите на кросоувърите се износват по-бързо?

Експерти посочиха 6 основни причини за намаляването на ресурса на тези мотори

Кросоувърите и обикновените автомобили много често получават едни и същи двигатели, чийто ресурс се оказва отличен. След няколко години използване моторът на кросоувърът се оказва в по-лошо състояние, въпреки че неговият пробег не се отличава от този на седан или хечбек, оборудван със същата задвижваща системи.

Какви са причините за тази разлика и може ли изобщо тя да бъде премахната? На тези въпроси отговарят експерти от изданието ZR, които разкриват защо се стига до подобно нещо. Те посочват 6 причини, поради които двигателя на кросоувъра е подложен на по-големи натоварвания и съответно ресурсът му се изчерпва по-бързо.

6 причини, поради които моторът на кросоувъра се износва по-бързо (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #20
    Ясно ( преди 2 години )
    Дизел под 2 литра е тъжна картинка.Ако е 1.6 с две турбини как де изкара колкото един 2.2 литра без турбо .Екологията сложи край на добрите двигатели.
  • #19
    пешо ( преди 2 години )
    собствениците на жипки по лесно се разделят със старата и купуват нова
  • #18
    Ikonomist ( преди 2 години )
    Иванкин, моя Дъстер е с мотор, който се произвежда от 2001-ва до сега. Когато го отворят на 600 000 е като нов. Проблемът е именно в тези нови малки напомпани двигатели, последен писък на техниката. Просто модата на кросовърите съвпадна с модата да искат от едно трицилиндрово двигателче чудеса, като го турбокомпресират и изсмучат последните му силици. Видях, че завеждат колективен иск за един от тези двигатели на Рено/Дачия, който харчи масло на ден 1, а след 100 000 км. е почти чао.
  • #17
    Иванкин ( преди 2 години )
    Експеримнтирам сега с един 3 цилиндров Дъстър с турбобензинов мотор под 1000 кубика. Като загрее го карам само между 3000 до 4500 оборота, защото тогава най-върви. Разхода на бензин е добър, но сега се появи разход на масло, а е едва на 38 000 км. Мисля че преди края на гаранцията ще сдаде багажа. А ако не се предаде ... ще видим.
  • #16
    Алексей ( преди 2 години )
    Само разликата в теглото на една гума с джанта при лека кола и при недоразумението кросоувър е поне 10 кг.
  • #15
    Оня с каруцата ( преди 2 години )
    Ем нормално е да изкара по-малко. Както е нормално и 1.6 турбокомпресиран двигател да изкара по-малко от 5 литров атмосферен при еднаква мощност. Добре, че не ги правят на ток...
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    До 10 мотора на СМАРТ е 858 кубика с турбо и 90к.с. и въобще не е малък,карам Туинго3 с този мотор и колата е малка ракета.Ресурса муе към 400 хиляди,а сега е на около 64 хиляди.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    До 11,аз карам СУВ с 1.6 мотор,но и тежестта е 1580 кг.,като си върви много прилично и разхода на гориво е доста добре,при нормално каране под 5.8/100.В никакъв случай не съм съгласен с написнаото в сатитята,защото моя модел с 4х4 система е с 200кг. по-тежък от такъв без тази система и 300кг. от лекия автомобил от класа.,но пък спокойствието и сигурността са незаменими.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4,а нали знаеш,че 4х4 системата ти е само за стабилонст и въобще не става за сняг и кал т.е. хибрида няма нищо общо с предишното поколение на РАВ 4 което си бе и доста добре и извън пътя.Новите въобще не стават.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Гледам най-малкия двигател на x5 q7 gle е 3 литров дизелов с близо 300к.с., при бензина пак 3литра с 340к.с.. хората са го изчислили. При 5та серия има 1.8литра, 2.0литра и т.н. Тоест, хората са го изчислшли. На gle челното съпротивление е 0,28 на q7 е 0,30. Теглото им е 2100-2200кг.От 2015г. Насам SUV доста се подобриха.
fallback
Последни