fallback

Китайци представиха хибридна система с 1000 км пробег

Задвижващият агрегат на Exeed има 9 режима на работа и 11 профила на скоростта

Китайската марка Exeed, която е собственост на компанията Chery Automobile, разработи уникална хибридна система, наречена ET-i (от Exeed + Electric, Technology и Intelligent). Тя донякъде повтаря представена преди време L.E.M.O.N. DHT на Great Wall, но има и някои различия.

На пръв поглед хибридната ET-i наподобява системата Kunpeng DHT, която Chery представи преди време, тъй като предлага подобни параметри. Названието на системата „3-3-9-11“ означава три двигателя, три фиксирани предавки, девет режима на работа и единадесет „скоростни“ профила.

В основата на задвижващия агрегат е 4-цилиндров турбо-двигател 1.5 TCI с мощност от 156 к.с. и 230 Нм въртящ момент. Той е допълнен от 2 електромотора, интегрирани в роботизираната скоростна кутия DHT. Първият дава 75 к.с. и 160 Нм, а вторият – 95 к.с. и 155 Нм. Съвкупната мощност е 326 к.с. във варианта с предно предаване и 460 к.с. в този със задвижване на четирите колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 7,0 и 4,0 секунди.

Използваната технология предлага с 9 режима на работа и 11 профила на скоростта. Това позволява намаляване на консумацията на гориво в града с 55%, а при шофиране с по-висока скорост на магистрала – с 35%. Системата ET-i може да работи в последователен режим, когато автомобилът се захранва от електрическа тяга, а двигателят с вътрешно горене зарежда само батерията, както и в паралелен режим.

В зависимост от начина на движение, агрегатът активира автоматично единия или двата електромотора, свързва двигателя с вътрешно горене към задвижващите колела или го използва като генератор. За ET-i са подготвени отделни програми за движение по магистрали, задръствания, изпреварвания, шофиране по сняг и лед и много други. Пробегът с напълно заредени батерии в хибридите Exeed ще надхвърли 1000 км, а средният разход на гориво е 1,0 л/100 км.

Това ще бъде първата хибридна система в гамата на китайската марка. Засега кросоувърите на Exeed са оборудвани с турбо-двигатели 1.5 TCI, 1.6 TGDI и 2.0 TGDI, съчетани със 7-степенна роботизирана скоростна кутия Getrag или със CVT.

Снимки: Exeed

fallback
  • #6
    Хм ( преди 2 години )
    Хибридът на Хуавей изглежда по-интересен, без механична връзка между колелата и ДВГ. ДВГ работи на постоянни обороти и зарежда батериите, а от тях ток се черпи според потребностите, също има и рекуперация.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    То и моето Ауди В4 беше супер-трипъл хибрид! 75 л. бензин, 60 л. газ и акумулатор, дет си беше чист DRS, ама минавах по 1360 км. без зареждане. Па и беше евтина количка. Как ме е яд, че я продадох?!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Колегата с Приуса, има тема за Приус на газ. Що така при при този разход? Даже миналата година карах за един бял и на задното стъкло имаше нещо, стикер, викам си, бре, после видях, че за АГУ.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    ремонтите на това чудо на техниката ще бъдат изключително скъпи
  • #2
    Киро ( преди 2 години )
    Хехе, ама какви сложни думи и модерни термини, а то китайска консерва с изстискано двигателче 1.5 до 150 коня.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Моят Приус има резервоар 42 л. и разход 3,6/100. Смятайте колко км.пробег има! Рекорда ми при икономично каране е 1280 км. Не съм карал докато спре. Като заредих на бензиностанцията в резервоара имаше 1.5 л.гориво, което ще рече, че над 1300 км.пробег мога да направя. Иначе браво на китайците, но този хибрид който са направили прекалено сложно звучи, предполагам и цената ще е висока, а за надежността не знам. Не бих се доверил на китайците. Ако е електричка да, ама хибрид не.
fallback
Последни