Toyota е била най-търсената марка в света през 2021 г., според данните на Google Trends, събрани от Compare the Market. Японският производител е лидер в класирането за втора поредна година, като беше начело и през 2018 г. (тогава за първи път се провежда изследването).
Марката обаче записва отстъпление в сравнение с 2020 г., като е на първо място в 47 от общо 154 държави, за които са събрани данни. Това е 31%, докато през миналата година нейният резултат е бил 35%.
Според експертите, интересът към Toyota в интернет-пространството се дължи на появата на новите поколения на Land Cruiser и Tundra, както и на представянето на новата стратегия за електрификация на моделната гама, включваща голям брой нови модели.
На второ място по търсене е BMW, който беше лидер в класирането през 2019 г. Тогава баварският производител е №1 в 118 държави по света, но сега записва сериозно отстъпление. След BMW се нареждат Mercedes-Benz и Audi, при които се отчита увеличение на резултата в сравнение с миналата година.
За първи път през тази година Compare the Market включва Tesla в изследването си. Изненадващо обаче американската марка се оказва най-търсена само в 5 държави - Китай, Хонконг, Израел, Макао и Сингапур, но успява да влезе в челната тройка в 24.