fallback

Автомобилните реклами във Франция трябва да показват... велосипеди

Това е част от новия подход на правителството в борбата с вредните емисии

Автомобилните реклами във Франция ще трябва да включват послания, окуражаващи хората да се замислят за по-малко замърсяващи алтернативи за пътуване. Странното на пръв поглед решение, е продиктувано от битката за намаляване на вредните емисии и парниковите газове на правителството, като ще влезе в сила през месец март.

Изискването е публикувано във френския аналог на Държавен вестник, след години лобиране от страна на различни природозащитни организации, някои от които дори са по-радикални и настояваха за пълна забрана на автомобилните реклами. Така, подобно на задължителното напомняне за здравословно хранене в рекламите на храни и напитки, ще има стандартизирани послания, които да карат водачите да са по-отговорни към природата.

Автомобилните производители ще могат да изберат от някое от следните три послания: "Помислете за споделено пътуване", "За ежедневието си използвайте градски транспорт" или "За кратки разстояния заложете на ходене или велосипед". Тези съобщения ще се изискват за всякаква медийна реклама - печатна, телевизионна, радио или интернет и трябва задължително да имат хаштага "#SeDeplacerMoinsPolluer" (Движете се като замърсявате по-малко).

Рекламите ще трябва да включват също класа на СО2 емисии на превозното средство, както и нова система, информираща потребителите за въздействието върху природата на дадения автомобил, която е част от обновения закон за защита на климата, приет във Франция миналото лято. А автомобилите, които замърсяват най-много - тези с СО2 емисии над 123 грама, няма да могат да бъдат рекламирани след 2028 г.

Към момента, автомобилните компании изглеждат примирени и донякъде ентусиазирани да съдействат за новите изисквания. И как няма, след като глобата за нарушение на новото правило е до 50 000 евро. От Volkswagen, третия по продажби производител във Франция, заявяват: "Ще се съобразим напълно с изискванията и ще анализираме как най-добре да впишем посланията в рекламите си".

Ръководителят на Hyundai във Франция отбелязва: "Генерално това означава, че трябва да намерим алтернатива на автомобилите. За първи път имаме такова директно послание от правителството. Но в случая има и ирония - те (властите) не правят разлика между типа задвижване. И е малко в противоречие с целта на правителството да промотира електромобилите".

fallback
  • #8
    От Ловеч съм ( преди 2 години )
    Всъщност и мачката и елхичката ще паднат от ефир. Ще остане само пи*ката рено, но според мен, както през последните 2000 години развитието на Италия и Франция върви ръка за ръка, (освен по отношение на връзката Франция - Англия) така и в този случай жабарите ще вземат пример от франсетата и дружно лгбтично ще промотират колелета, вместо коли
  • #7
    Велото ( преди 2 години )
    Наш *** как ще кара колело, нали ще му се смеят приятели и съседи. Друго си е като седне в Гоуфу или 3-ка от '96-та година - тогава е турбо гъзар.
  • #6
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Защо да не показват сирене с надпис:"Сирене по БДС"?По-биологично звучи някак...
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    простичко е трябва квоти за изминати километри крайно време е хората да преоткрият движението не е нормално да ходиш за цигари през уикенда или да пиеш кафе и да пазаруваш в съседен град при наличието но същите стоки и услуги в населеното място където живееш както и наличието на 4-5 автомобила в едно домакинство в зависимост от настроението
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Същото като при реклама на цигари-първо рекламата а после-откажете ги сега-пушенето убива.Оксиморон отвсякъде.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами да вкарт и реклама - разходете си кучето пеша, а не карайте 20км за да се изпикае. Или - запишете децата си в близкото училище (да ходят с ГТ / колело), а не някой да ги разкарва само. И когато ги записват на извън училищни занимания, да си правят сметката могат ли сами да стигнат. Също така да убедят 85+г баба да иде с колело до магазина на 500м а не с 400кс СУВ. Е това е 50% от дневния трафик.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Велосипедите са за свободното време. Но когато трябва да се върши работа без кола не става.
  • #1
    Бафси логиката ( преди 2 години )
    значи като като се чудя дали да си купя Голф или С4 , след като видя новите ПОЛИТКОРЕКТНИ реклами ще отворя Али-то и ще си купя ел-тротинетка!?
fallback
Последни