fallback

BMW i4 и iX се разпродават като топъл хляб

Компанията ще наема още работници, за да посрещне търсенето

За много хора електрическият SUV BMW iX е доста спорен. Седанът i4, от друга страна изглежда доста по-добре, но според шефа на баварската компания Оливер Ципсе, нито едното в случая няма значение: и двата електромобила са разпродадени за месеци напред. Което ще рече, че мераклиите за някой от моделите ще трябва да почака, за да се сдобие с желаното возило.

Ръководителят на BMW не уточнява колко точно ще трябва да се чака за всеки от двата нови модела, но явно няма да е задълго. Компанията възнамерява да наеме още 6000 нови работници, за да помагат в производството на двата електромобила. Което ще рече ръст с 5% на работната сила в баварската компания, напук на очакваните масови съкращения заради електрическата ера.

Според Ципсе, чакането за двата модела се дължи както на високото търсене, така и на кризата с чиповете, която ограничава производствените обеми. А конкретно за i4, фабриката в Мюнхен скоро ще добави допълнителна смяна, за да може да посрещне търсенето на седана. Мениджърът е на мнение, че кризата с полупроводниците ще започне да заглъхва до средата на следващата година, а до края на 2022 ситуацията би трябвало да се нормализира. 

В интервюто си за изданието Muenchner Merkur, Ципсе заявява, че продажбите на електромобили нарастват 5 пъти по-бързо, отколкото се развива инфраструктурата за зареждане. И този дисбаланс може да докара сериозни проблеми на правителствата, които планират забрана на двигателите с вътрешно горене и да ги постави в сложна ситуация.

За да избегне гореописания сценарий, BMW инвестира сериозно в зарядна инфраструктура. Оливер Ципсе вярва, че заводът на компанията в Мюнхен може да произвежда единствено електрически автомобили до 2026 година. Любопитното е, че фабриката се намира насред града, което преди години бе проблем. С електромобилите и модерните производствени методи, според производителя, локацията ще се окаже дори конкурентно предимство.

fallback
  • #12
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    На дядовците ми радиоприемниците им ги надживяха. Волвото на баща ми почти го надживя....Днес няма такава опасност. Всичко е ширпотреба, еднодневки, фалш. Битова техника, коли, човешки отношения....Да се въртят едни пари, да бълват продукция едни фабрики, да се заробват едни ***....Майната им на природата, на живота, на ценностите...Тая уродлива електричка, натъпкана с излишни екстри, пластмаси и отровни метали е точно огледало на света, в който живеем.....
  • #11
    Сега ( преди 2 години )
    Остава всеки българин на минималната заплата да може да си я позволи!
  • #10
    край ( преди 2 години )
    Германеца поради вродения му национализъм отказва да приеме факта, че електрическите коли не са немски и че са 20г. назад в тази сфера.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Разпродават се само във вашата платена фантазия...
  • #8
    До номер 7 ( преди 2 години )
    Спокойно и ел. колите ще станат стари и евтини и Б.*** тогава няма да ги мрази а ще си кара безгрижно старите модели вместо да лежи омазан в масло под старата си трошка с ДВГ.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е бъдещето. Хората, които могат да си го позволят не биха дали голяма сума за нова кола през 2022 с ауспух.
  • #6
    Пешо авантата ( преди 2 години )
    Който има пари си купува ,който няма пише глупост след глупост.
  • #5
    Селянин ( преди 2 години )
    В новината няма и една цифра, колко са продадени 10-15 или 200хил. Иначе новината за 6000 работници е добра, във Факултета и Столипиново вече сигурно се организират бусове да извозват работниците за Германия.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    По-добре да си купя Фиат Мултипла ако ще си давам парите за грозотия!
  • #3
    3-фазния ( преди 2 години )
    Харабия! Бълвай нови тупалки, претопявай масларки.
fallback
Последни