fallback

Най-евтините нови коли в България през 2022 година

Повечето масови модели са поскъпнали средно с 6-7 хиляди лева само за три години, показва класацията на Automedia

Средно с по около 6-7 хиляди лева са поскъпнали повечето масови модели на българския пазар само за последните три години, показва традиционната справка на Automedia.bg за най-евтините нови автомобили у нас. Ако през декември 2019 на пазара е имало 13 модела със стартова цена под 20 000 лева, през декември 2020 те вече са само пет, а в момента няма нито един.      Sandero поскъпна значително със смяната на поколенията преди година. Много други модели обаче поскъпнаха, и без да сменят поколения

     Цената на някои модели е скочила със смяната на поколенията, като например тази на Dacia Sandero, която струва с цели 6300 лева повече, отколкото преди три години, но е вече на изцяло нова и по-скъпа за производство платформа. При бестселъра Duster разликата е още по-фрапантна - 10 230 лева скок в цената на стартовото ниво, което се обяснява с новите екостандарти и отпадането от гамата на най-евтиния 1.6-литров бензинов двигател. Новият Opel Corsa e вече с 8015 лева по-скъп от стартовата си версия в края на 2018. При Renault Clio скокът е 7598 лева, при Skoda Fabia - 7250, при Citroen C3 - 7510 лева. Драстично поскъпване има дори при модели, които не са сменяли поколенията: Kia Stonic е с 6000 лева по-скъпа спрямо декември 2018, Suzuki Swift - с 8489 лева. Някои автомобили са постигнали забележително поскъпване дори в сравнение с началото на миналата година - например Рeugeot 208, което сега струва с 4518 лева повече.

Оттеглянето на Lada от европейския - и съответно българския - пазар допълнително намали броя на най-достъпните автомобили      Обикновено при част от моделите се забелязва дори поевтиняване спрямо предишната година, примерно ако са към края на живота си преди идването на ново поколение. Но сега корекция в посока надолу в цената има при един-единствен модел - Mazda 2. Само още два други  автомобила запазват цените, които са имали през декември 2020.

Разбира се, докато гледате сравненията на цените, трябва да имате предвид, че има и доста разлики в оборудването и задвижването на моделите спрямо края на 2018. Ние посочваме най-достъпната версия на всеки модел според официалната ценова листа (без да включваме намаления за складови бройки и прочие). Това е и причината да отсъстват автомобили като Fiat Panda, Fiat Tipo и Ford Fiesta - на сайтовете на вносителите няма ценови листи. Доста други модели, влизали в класацията ни преди, вече не се предлагат на българския пазар - Citroen C1, Skoda Rapid и Citigo, Suzuki Celerio, Lada Vesta и Lada Niva.      Най-евтините нови автомобили в България през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #20
    ArthurRAL ( преди 1 година )
    прокси на мобилните оператори _
  • #19
    Васил Иванов - Далав ( преди 2 години )
    Аз съм Васко Далаверата тираджия гастарбайтер и съм ютюбър инфлуенсър печеля по 12 хилки зелено на месец и съм средна класа имам S класа Мерцедес в Новаково 2005 тежка гъзария всяка година вкарвам по 3-4 бона ама така е като искаш висок стандарт.
  • #18
    Димитров ( преди 2 години )
    Четох с голямо внимание всички коментари относно издръжливостта на автомобилите втора употреба в България , никъде - в нито един коментар не прочетох нещо относно испанският Фолксваген / Seat / ? Може би тази марка автомобил е най издръжливата за нашите пътища , най малко влизаща в автосервизите за ремонти ? Дали е така - кой ли ще ти каже ? ? ?
  • #17
    българин ( преди 2 години )
    Новите коли ги съсипаха с двигатели по 1000куб.см., жалко за парите които дават хората които ги купуват, карал съм автомобили с такива двг, голяма мъка е на дълго и в баир.Тези маркетингови политики убиват автомобилостроенето.Всъщност за камара пари ти продават купе с анемичен двигател със спорен ресурс.Гадно е да купиш нова кола , която не върви.От изброените модели в това отношение като достойно предложение виждам маздата с 1.5двг. Другите коли проста са търговия и нищо повече.
  • #16
    Димитър до газко уаз ( преди 2 години )
    Много мрънкане само за да кажеш, че нямаш парици баце. Пожелавам ти да се сдобиеш и да си купиш нова кола!
  • #15
    глас от тъдява ( преди 2 години )
    Вчера четох статия , че в щатите клиентите използват че компютрите на тезгяха са с отворени кутии , за да се виждат, и крадат памет и графики , защото се чака с месеци за да ти я доставят . Миналата седмица докато ми сменяха масллото , влязох да видя новите коли и всички които бяха в шоу-рума бяха с табелки "ПРОДАДЕНА" и дилъра ми каза че гледат да забавят регистрациите , за да имат нещо на витрината.
  • #14
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Като гледам "евтините" коли....! Ами, те бяха наполовина цените им преди 5 години! Кое се вдигна със 100% за 5 години!? Материали!? Заплати!? ......И сега с тая мъгла за недостиг на чипове.....Утре ще надуят цените с още 100%..... Като се имат предвид и цени на фирмено гаранционно обслужване, застраховки....Покупката на нов автомобил ще става все по-заробваща инвестиция.....
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    И ABS не ми трябва, без дисплей и полупроводници и само с копчета и аналогови уреди искам да бъде. 12 000 лв е реалната цена.
  • #12
    онЗи ( преди 2 години )
    само се чудят какво да предлагат като "екстри" и ненужно да надуват цените. аз искам само радио и ABS...
  • #11
    Do #9 ( преди 2 години )
    Kakvo imash previd ne se razbira. Tova s kukuvicite bi li go raziasnil. Mislia saita e za koli a ne za ptici .
fallback
Последни