Британският производител Lotus официално пенсионира трите си спортни коли със средно разположение на двигателя - Elise, Exige и Evora. Последните произведени екземпляри от всеки модел ще отидат в музея на компанията. „Тройката“ ще има един общ наследник – по-голямото спортно купе Lotus Emira.
Първи на бял свят се появява компактният и лек роудстър Lotus Elise Roadster, който е представен през 1995 г. Първоначално автомобилът се сглобява ръчно, а през 2000 г. в завода в Хетел е инсталиран модерен конвейер.
През същата година излиза и Exige, който използва платформата на Elise, а през 2009 г. към тях се присъединява и Evora. За 26 години за сглобени над 50 000 бройки от трите модела. Това е почти половината производство в 73-годишната историята на британската марка.
Първият Lotus Elise (на снимката) е оборудван с двигател с мощност от само 120 к.с., а най-екстремната версия на Evora получи мотор с 436 к.с. Трите спортни автомобила ще бъдат заменени от купето Lotus Emira, представено през лятото на 2021 г. Серийното производство ще започне следващата пролет.
Специално за него в Хетел е построен нов завод, който може да произвежда 5000 автомобила годишно. Цеховете, където бяха сглобявани моделите Elise, Exige и Evora, сега ще започнат да произвеждат компоненти за новия модел. Emira (на долната снимка), чието име означава „водач“, ще бъде последният модел на Lotus с двигател с вътрешно горене без електрическа помощ.
В бъдеще марката планира да произвежда само хибриди и електрически автомобили. Базовите версии на Lotus Emira ще получат модифициран двигател Toyota V6 3.5 с компресор. За модификациите от по-висок клас е предвиден 2,0-литровия мотор с 4 цилиндъра AMG M139, който се поставя на Mercedes-AMG A45, CLA 45 и GLA 45.
Снимки: Lotus