fallback

Колите на Nio са по-скъпи от BMW и Audi, но това не притеснява купувачите

Китайската марка успешно продава моделите си от високи класове и с богато оборудване

През първите 11 месеца на 2021 г. средната продажна цена на автомобилите на марката Nio в Китай е била 413 800 юана (65 000 долара), посочва доклад на местната консултантска компания Land Roads. Така китайската марка се нарежда след Mercedes-Benz ( 75 600 долара), но изпреварва BMW, Audi и Lexus.

В сравнение със същия период на 2020 г. средната продажна цена на автомобилите Nio се е увеличила с 3800 долара. Продажбите на модела ES6 са намалели, но пък тези на EC6 се увеличават, като това се отнася най-вече високите нива на оборудване. А те са по-скъпи и увеличават средната продажба на моделите на Nio.

Най-достъпният автомобил на марката в близко бъдеще ще бъде седанът ET5 (51 500 долара), чиито продажби ще започнат през септември 2022 г. С навлизането й на пазара средната продажна цена на марката ще намалее, пресмятат експерти.

В момента Nio се насочва към пазари, които представляват интерес за германските премиум компании Mercedes-Benz, BMW и Audi. През 11-те месеца на 2021 г. средната продажна цена на Mercedes-Benz в Китай е била с 8600 долара по-висока от миналата година, според данните на Land Roads. Увеличението на средната цена на продуктите на Mercedes-Benz се дължи основно на фейслифта и подмяната на основните продадени модели - E-Class и C-Class, както и на покачването на цените поради добре познатия недостиг на автомобили в III и IV тримесечие на тази година.

Средната цена на автомобилите BMW в Китай остава сравнително стабилна - 63 200 долара, което е с 2000 долара повече спрямо същия период на 2020 г. През 2021 г. само малък брой модели на BMW са били обновени, като продажбите на 3-Series, 5-Series и X3 общо са нараснали с повече от 10% на годишна база, се казва в доклада.

Цената на Audi за 11 месеца е само 51 300 долара, което е по-евтино от марки като Lincoln и Volvo. В структурата на продажбите на компанията делът на „по-ниските" модели като A3 и Q3 е висок (продажбите им са около 24% от общия обем на Audi), а делът на модела A4L достига почти 20%. Всичко това води до намаляване на средната продажна цена на германския автомобилен производител.

В доклада се посочва още, че сред първите 15 автомобилни марки с най-висока средна продажна цена само Nio, Li Auto, Tesla и XPeng Motors са отбелязали значителен ръст на продажбите тази година.

fallback
  • #4
    Адолф ( преди 2 години )
    Еми с тия цени нормално
  • #3
    Ч.Н.Г. ( преди 2 години )
    Не ги мислете тях - всичко си правят сами (имат и калпаво йовтинко, имат и качествено на "нормални" цени). Все пак почти всичко се произвежда там под различни марки. Ние къде сме, като дори доматите и чушките ни са вносни???
  • #2
    лопа ти путята ( преди 2 години )
    това на 3 водки и 2 москвича ли ти го роди тимперицата?
  • #1
    русофиль ( преди 2 години )
    Нормално немците се ке кави инженери и всичко лопа и тропа а на литайците не им пука да спу ват фашагите
fallback
Последни