Със сигурност мнозина мечтаят да имат възможност да седнат зад волана на най-ексклузивните автомобили на света и да ги подкарат с пълна газ на писта, но малцина сбъдват тази мечта. Един от тях е Стив Жени, който в продължение на 20 години тества колите на Bugatti, преди те да бъдат предадени на клиентите.
Французинът винаги е бил запален по двигателите, като през 2004 г. започва работа в Bugatti. Малко преди това на пистата в Колмар той вижда първите прототипи на Veyron и остава запленен от тях. Впечатлен от потенциала на марката, той решава да изпрати кандидатурата си за работа в компанията.
„Един петък през юли получих телефонно обаждане, като ме поканиха да отида в Молсхайм и да подпиша договора си, като бях един от първите служители на компанията“, спомня си Стив. Той е назначен в отдела за подготовка на автомобилите, като бързо се издига до негов началник. А една от основните му задачи включва пътни тестове всяко ново Bugatti, преди то да бъде предадено на клиента.
Обикновено тестовото шофиране продължава около 5 часа и се провежда в района на Елзас. Преди то да започне, се прави серия от предварителни стъпки, включващи проверка на държавата, в която ще бъде доставена колата, проверка на конфигурацията, избрана от клиента и проверка на електрическите функции на автомобила. След като това бъде сторено, стартира и финалната част от изпитанието.
По време на тестовото шофиране се обръща особено внимание на обратната връзка от волана и педалите, на всякакви необичайни шумове, както и на комфорта при шофиране по неравен път. Има, разбира се, тестове за ускорение, максимална скорост и спиране, които се провеждат на пистата на летище в Колмар. След като бъдат завършени успешно, следва едночасов пътен тест с дължина най-малко 50 км, който определя окончателното одобрение на превозното средство.
Как се тества всяко Bugatti, преди то да бъде доставено на клиента - вижте в галерията:
Според компанията, всички модели на Bugatti се карат по пътя на разстояние между 350 и 750 км, преди да бъдат доставени новите им собственици.
Снимки: Motor1